بنابراین، سرعت وبسایت میتواند با تأثیر بر ادراک و اعتماد کاربران به یک وبسایت، بر سئو تأثیر بگذارد، که به نوبه خود بر نحوه تعامل کاربران و توصیه یک وبسایت به خانواده، دوستان و همکاران تأثیر میگذارد.
سرعت خوب وب سایت برای رتبه بندی سئو چیست؟
سرعت وب سایت نیز می تواند به طور غیرمستقیم بر روی سئو تأثیر بگذارد و بر رفتار و تعامل کاربر در وب سایت تأثیر بگذارد. رفتار و تعامل کاربر سیگنال هایی هستند که گوگل برای اندازه گیری کیفیت و ارتباط یک وب سایت برای کاربرانش استفاده می کند.
بنابراین، سرعت وبسایت میتواند با تأثیر بر رفتار و تعامل کاربر بر سئو تأثیر بگذارد، که به نوبه خود بر نحوه ارزیابی و رتبهبندی Google یک وبسایت در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر میگذارد.
3. سرعت وب سایت بر درک و اعتماد کاربر تأثیر می گذارد
سرعت صفحه همچنان یک عامل رتبه بندی است، اما تنها عامل سئو نیست. گوگل هنگام رتبه بندی صفحات وب بسیاری از عوامل دیگر مانند ارتباط، کیفیت، اعتبار و سیگنال های کاربر را در نظر می گیرد.
طبق مطالعات مختلف، سرعت وب سایت می تواند تأثیر قابل توجهی بر رفتار و تعامل کاربر داشته باشد، مانند:
- نرخ پرش: درصد بازدیدکنندگانی که پس از مشاهده تنها یک صفحه وب سایت را ترک می کنند. نرخ پرش بالا ممکن است نشان دهنده این باشد که وب سایت نتوانسته است علاقه یا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند یا به اندازه کافی سریع بارگذاری نشده است. به گفته گوگل، “با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک ثانیه به 10 ثانیه، احتمال بازگشت بازدیدکنندگان سایت تلفن همراه 123٪ افزایش می یابد.”
- زمان اقامت: این به مدت زمانی اشاره دارد که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی یک وب سایت از SERP روی آن می گذراند. زمان ماندگاری بالا نشان می دهد که وب سایت محتوای مفید و جذابی را برای بازدیدکنندگان ارائه می کند. به گفته گوگل، “اگر بارگذاری صفحات بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 53 درصد از بازدیدهای سایت تلفن همراه رها می شود.”
- نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که اقدام مورد نظر خود را در یک وب سایت انجام می دهند، مانند خرید، ثبت نام در خبرنامه یا پر کردن فرم. نرخ تبدیل بالا نشان می دهد که وب سایت با موفقیت بازدیدکنندگان را متقاعد یا برانگیخته است تا اقدام کنند. طبق گفته گوگل، “به ازای هر یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه، تبدیل ها 12٪ کاهش می یابد.”
گوگل به سرعت سایت اهمیت می دهد، زیرا یکی از فاکتورهای رتبه بندی اعلام شده در به روز رسانی سرعت صفحه گوگل است. گوگل از سرعت سایت در الگوریتم خود استفاده می کند تا در موارد خاص سایت های پرسرعت را نسبت به سایت های کم بارگذاری رتبه بندی کند.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.