آیا سئو سایت تحت تاثیر سرعت وب سایت قرار می گیرد؟ (اگر چنین است، چگونه)
سرعت وب سایت نیز می تواند به طور غیرمستقیم بر روی سئو تأثیر بگذارد و بر رفتار و تعامل کاربر در وب سایت تأثیر بگذارد. رفتار و تعامل کاربر سیگنال هایی هستند که گوگل برای اندازه گیری کیفیت و ارتباط یک وب سایت برای کاربرانش استفاده می کند.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
سئو می تواند تحت تأثیر سرعت وب سایت قرار گیرد زیرا سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای عملکرد سئو است. در برخی موارد، الگوریتم های موتورهای جستجو برای رتبه بندی نتایج جستجو، سرعت وب سایت را در اولویت قرار می دهند زیرا بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر می گذارد. با این حال، سرعت وب سایت علاوه بر کیفیت محتوا، ارتباط، اعتبار و سیگنال های کاربر، تنها یکی از فاکتورهای رتبه بندی بسیاری برای سئو سایت است.
طبق مطالعات مختلف، سرعت وب سایت می تواند تأثیر قابل توجهی بر رفتار و تعامل کاربر داشته باشد، مانند:
نرخ پرش: درصد بازدیدکنندگانی که پس از مشاهده تنها یک صفحه وب سایت را ترک می کنند. نرخ پرش بالا ممکن است نشان دهنده این باشد که وب سایت نتوانسته است علاقه یا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند یا به اندازه کافی سریع بارگذاری نشده است. به گفته گوگل، “با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک ثانیه به 10 ثانیه، احتمال بازگشت بازدیدکنندگان سایت تلفن همراه 123٪ افزایش می یابد.”
زمان اقامت: این به مدت زمانی اشاره دارد که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی یک وب سایت از SERP روی آن می گذراند. زمان ماندگاری بالا نشان می دهد که وب سایت محتوای مفید و جذابی را برای بازدیدکنندگان ارائه می کند. به گفته گوگل، “اگر بارگذاری صفحات بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 53 درصد از بازدیدهای سایت تلفن همراه رها می شود.”
نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که اقدام مورد نظر خود را در یک وب سایت انجام می دهند، مانند خرید، ثبت نام در خبرنامه یا پر کردن فرم. نرخ تبدیل بالا نشان می دهد که وب سایت با موفقیت بازدیدکنندگان را متقاعد یا برانگیخته است تا اقدام کنند. طبق گفته گوگل، “به ازای هر یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه، تبدیل ها 12٪ کاهش می یابد.”
حذف تدریجی صفحه PageSpeed Signals به این معنی نیست که گوگل دیگر به سرعت صفحه یا CWV اهمیت نمی دهد. این بدان معناست که گوگل ابزارها و روش های خود را به روز کرده است تا تجربه کاربر در دنیای واقعی را بهتر منعکس کند. سرعت صفحه همچنان یک عامل رتبه بندی است و سرعت وب سایت می تواند بر سئو تأثیر بگذارد، به این معنی که نباید توسط صاحبان وب سایت یا سئوکاران نادیده گرفته شود.
خلاصه ای از اینکه آیا سئو می تواند بر اساس سرعت وب سایت تأثیر بگذارد
ارائه بهترین نکات سئو …
بنابراین، سرعت وبسایت میتواند با تأثیر بر ادراک و اعتماد کاربران به یک وبسایت، بر سئو تأثیر بگذارد، که به نوبه خود بر نحوه تعامل کاربران و توصیه یک وبسایت به خانواده، دوستان و همکاران تأثیر میگذارد.
سرعت خوب وب سایت برای رتبه بندی سئو چیست؟
یک سرعت وب سایت خوب برای رتبه بندی سئو امتیاز بالای 50 در Google PageSpeed Insights است در حالی که امتیاز بالای 70 عالی در نظر گرفته می شود. یک صفحه وب که این امتیازات را کسب کند به یک تجربه کاربری خوب کمک می کند.
آیا گوگل به سرعت سایت اهمیت می دهد؟
گوگل از سال 2010 از سرعت وب سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کرده است و در سال 2018 با استفاده از سرعت صفحه موبایل به عنوان یک عامل رتبه بندی در نتایج جستجوی تلفن همراه، اهمیت سرعت وب سایت را با به روز رسانی سرعت صفحه افزایش داد.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
آیا سئو سایت تحت تاثیر سرعت وب سایت قرار می گیرد؟
اما آیا سئو سایت تحت تاثیر سرعت وب سایت قرار می گیرد؟
سرعت وب سایت نیز می تواند با تأثیر بر ادراک و اعتماد کاربران به وب سایت، بر سئو تأثیر بگذارد. درک و اعتماد کاربر از عوامل مهم برای ایجاد آگاهی از برند و وفاداری در بین کاربران است.
در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که آیا سئو می تواند تحت تأثیر سرعت وب سایت قرار گیرد یا خیر، و اگر چنین است، چگونه سرعت یک صفحه وب بر عملکرد سئو تأثیر می گذارد.
سرعت صفحه برای سئو مهم است، اما تضمینی برای رتبه بندی بالا نیست. شما هنوز باید سایت خود را برای سایر جنبه های سئو بهینه کنید.
بنابراین، گوگل به وبسایتهایی که سریع بارگذاری میشوند برای سؤالات جستجوی خاص با رتبهبندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) پاداش میدهد و وبسایتهایی را که کند بارگذاری میشوند با رتبهبندی پایینتر یا در موارد شدید، حتی حذف از SERP تنزل میدهد.
2. سرعت وب سایت بر رفتار و تعامل کاربر تأثیر می گذارد
سرعت صفحه همچنان یک عامل رتبه بندی است، اما تنها عامل سئو نیست. گوگل هنگام رتبه بندی صفحات وب بسیاری از عوامل دیگر مانند ارتباط، کیفیت، اعتبار و سیگنال های کاربر را در نظر می گیرد.
طبق تحقیقات کاربران، سرعت وب سایت می تواند تأثیر قابل توجهی بر درک و اعتماد کاربران به یک وب سایت داشته باشد، مانند:
برداشت اول: تصور اولیه ای که یک بازدیدکننده در مورد یک وب سایت بر اساس ظاهر و عملکرد آن ایجاد می کند. اولین برداشت مثبت می تواند احتمال تکرار بازدیدها و ارجاعات را افزایش دهد. به گفته گوگل، “79% از خریداران آنلاین می گویند که اگر با سرعت بارگذاری مشکل داشته باشند، به وب سایتی باز نمی گردند.”
شهرت برند: تصویر و نظر کلی که کاربران در مورد یک وب سایت بر اساس کیفیت، قابلیت اطمینان و اعتبار آن دارند. شهرت مثبت برند می تواند احتمال بازاریابی دهان به دهان و به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را افزایش دهد.
رضایت مشتری: میزان رضایتی که کاربران از تجربه خود در یک وب سایت بر اساس انتظارات و نیازهای خود دارند. رضایت بالای مشتری می تواند احتمال حفظ و وفاداری را افزایش دهد.
سئو (یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو) فرآیند بهبود دید و مرتبط بودن یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند Google و Bing است تا ترافیک و تبدیل ارگانیک بیشتری به وب سایت ایجاد کند. سرعت وب سایت مقدار زمانی است که طول می کشد تا یک صفحه وب برای کاربر بارگذاری شود.
بنابراین، سرعت وبسایت میتواند با تأثیر بر رفتار و تعامل کاربر بر سئو تأثیر بگذارد، که به نوبه خود بر نحوه ارزیابی و رتبهبندی Google یک وبسایت در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر میگذارد.
3. سرعت وب سایت بر درک و اعتماد کاربر تأثیر می گذارد
تحقیقات نشان می دهد که سرعت سایت بر رفتار کاربر مانند نرخ پرش و زمان ماندگاری تأثیر می گذارد که می تواند به طور غیرمستقیم بر سئو تأثیر بگذارد. بنابراین، سرعت سایت همچنان یک فاکتور رتبه بندی (حتی اگر جزئی باشد) برای الگوریتم گوگل خواهد بود.
آیا سرعت صفحه دیگر عامل رتبه بندی نیست؟
امروزه الگوریتم Page Speed هم بر جستجوی دسکتاپ و هم در جستجوی موبایل تأثیر می گذارد و می تواند وب سایت هایی را که در هر دستگاهی به کندی بارگذاری می شوند، تحت تأثیر قرار دهد.
برخی از مردم فکر می کنند که سرعت صفحه دیگر یک عامل رتبه بندی نیست زیرا گوگل در آوریل 2023 اعلام کرد، گوگل از بینش جدیدی در مورد آنچه که یک تجربه صفحه خوب را تعریف می کند، پرده برداری کرد. نحوه اندازه گیری و گزارش سرعت صفحه و تجربه کاربر. گوگل به جای استفاده از صفحه PageSpeed Signals که بر اساس داده های آزمایشگاهی و معیارهای مصنوعی بود، از ابزار PageSpeed Insights استفاده می کند که توسط مجموعه داده گزارش تجربه کاربر Chrome (CrUX) ارائه می شود. این ابزار دادههای تجربه کاربر واقعی و Core Web Vitals (CWV) را گزارش میدهد که معیارهای ضروری برای ارزیابی کیفیت تجربیات کاربر در یک صفحه وب هستند. بنابراین، سرعت صفحه و CWV هنوز برای سئو مهم هستند، اما توسط گوگل به طور متفاوتی اندازه گیری و گزارش می شوند.
گوگل به سرعت سایت اهمیت می دهد، زیرا یکی از فاکتورهای رتبه بندی اعلام شده در به روز رسانی سرعت صفحه گوگل است. گوگل از سرعت سایت در الگوریتم خود استفاده می کند تا در موارد خاص سایت های پرسرعت را نسبت به سایت های کم بارگذاری رتبه بندی کند.
هدف گوگل ارائه بهترین تجربه و رضایت کاربران برای کاربرانش است و سرعت وب سایت عاملی کلیدی در آن برای سئو است. به گفته گوگل، “مردم می خواهند بتوانند در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را بیابند – مطالعات نشان می دهد که مردم واقعاً به سرعت یک صفحه اهمیت می دهند.” سرعت بارگذاری ترجیحی صفحه زیر 3 ثانیه است.
سئو می تواند تحت تأثیر سرعت وب سایت قرار گیرد زیرا سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای عملکرد سئو است. در برخی موارد، الگوریتم های موتورهای جستجو برای رتبه بندی نتایج جستجو، سرعت وب سایت را در اولویت قرار می دهند زیرا بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر می گذارد.