آیا سئو سایت تحت تاثیر سرعت وب سایت قرار می گیرد؟ (اگر چنین است، چگونه)

سرعت وب سایت نیز می تواند به طور غیرمستقیم بر روی سئو تأثیر بگذارد و بر رفتار و تعامل کاربر در وب سایت تأثیر بگذارد. رفتار و تعامل کاربر سیگنال هایی هستند که گوگل برای اندازه گیری کیفیت و ارتباط یک وب سایت برای کاربرانش استفاده می کند.

درباره مربی SEO Chatter بیشتر بدانید

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.


منبع: https://seochatter.com/can-seo-be-affected-by-website-speed/

سئو می تواند تحت تأثیر سرعت وب سایت قرار گیرد زیرا سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای عملکرد سئو است. در برخی موارد، الگوریتم های موتورهای جستجو برای رتبه بندی نتایج جستجو، سرعت وب سایت را در اولویت قرار می دهند زیرا بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر می گذارد. با این حال، سرعت وب سایت علاوه بر کیفیت محتوا، ارتباط، اعتبار و سیگنال های کاربر، تنها یکی از فاکتورهای رتبه بندی بسیاری برای سئو سایت است.

آیا سئو سایت تحت تاثیر سرعت وب سایت قرار می گیرد؟

اما آیا سئو سایت تحت تاثیر سرعت وب سایت قرار می گیرد؟

سرعت وب سایت نیز می تواند با تأثیر بر ادراک و اعتماد کاربران به وب سایت، بر سئو تأثیر بگذارد. درک و اعتماد کاربر از عوامل مهم برای ایجاد آگاهی از برند و وفاداری در بین کاربران است.

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که آیا سئو می تواند تحت تأثیر سرعت وب سایت قرار گیرد یا خیر، و اگر چنین است، چگونه سرعت یک صفحه وب بر عملکرد سئو تأثیر می گذارد.

آیا سئو سایت تحت تاثیر سرعت وب سایت قرار می گیرد؟

سرعت صفحه برای سئو مهم است، اما تضمینی برای رتبه بندی بالا نیست. شما هنوز باید سایت خود را برای سایر جنبه های سئو بهینه کنید.

بنابراین، گوگل به وب‌سایت‌هایی که سریع بارگذاری می‌شوند برای سؤالات جستجوی خاص با رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) پاداش می‌دهد و وب‌سایت‌هایی را که کند بارگذاری می‌شوند با رتبه‌بندی پایین‌تر یا در موارد شدید، حتی حذف از SERP تنزل می‌دهد.

2. سرعت وب سایت بر رفتار و تعامل کاربر تأثیر می گذارد

سرعت صفحه همچنان یک عامل رتبه بندی است، اما تنها عامل سئو نیست. گوگل هنگام رتبه بندی صفحات وب بسیاری از عوامل دیگر مانند ارتباط، کیفیت، اعتبار و سیگنال های کاربر را در نظر می گیرد.

طبق تحقیقات کاربران، سرعت وب سایت می تواند تأثیر قابل توجهی بر درک و اعتماد کاربران به یک وب سایت داشته باشد، مانند:

  • برداشت اول: تصور اولیه ای که یک بازدیدکننده در مورد یک وب سایت بر اساس ظاهر و عملکرد آن ایجاد می کند. اولین برداشت مثبت می تواند احتمال تکرار بازدیدها و ارجاعات را افزایش دهد. به گفته گوگل، “79% از خریداران آنلاین می گویند که اگر با سرعت بارگذاری مشکل داشته باشند، به وب سایتی باز نمی گردند.”
  • شهرت برند: تصویر و نظر کلی که کاربران در مورد یک وب سایت بر اساس کیفیت، قابلیت اطمینان و اعتبار آن دارند. شهرت مثبت برند می تواند احتمال بازاریابی دهان به دهان و به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را افزایش دهد.
  • رضایت مشتری: میزان رضایتی که کاربران از تجربه خود در یک وب سایت بر اساس انتظارات و نیازهای خود دارند. رضایت بالای مشتری می تواند احتمال حفظ و وفاداری را افزایش دهد.

سئو (یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو) فرآیند بهبود دید و مرتبط بودن یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند Google و Bing است تا ترافیک و تبدیل ارگانیک بیشتری به وب سایت ایجاد کند. سرعت وب سایت مقدار زمانی است که طول می کشد تا یک صفحه وب برای کاربر بارگذاری شود.

بنابراین، سرعت وب‌سایت می‌تواند با تأثیر بر رفتار و تعامل کاربر بر سئو تأثیر بگذارد، که به نوبه خود بر نحوه ارزیابی و رتبه‌بندی Google یک وب‌سایت در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر می‌گذارد.

3. سرعت وب سایت بر درک و اعتماد کاربر تأثیر می گذارد

تحقیقات نشان می دهد که سرعت سایت بر رفتار کاربر مانند نرخ پرش و زمان ماندگاری تأثیر می گذارد که می تواند به طور غیرمستقیم بر سئو تأثیر بگذارد. بنابراین، سرعت سایت همچنان یک فاکتور رتبه بندی (حتی اگر جزئی باشد) برای الگوریتم گوگل خواهد بود.

آیا سرعت صفحه دیگر عامل رتبه بندی نیست؟

امروزه الگوریتم Page Speed ​​هم بر جستجوی دسکتاپ و هم در جستجوی موبایل تأثیر می گذارد و می تواند وب سایت هایی را که در هر دستگاهی به کندی بارگذاری می شوند، تحت تأثیر قرار دهد.

برخی از مردم فکر می کنند که سرعت صفحه دیگر یک عامل رتبه بندی نیست زیرا گوگل در آوریل 2023 اعلام کرد، گوگل از بینش جدیدی در مورد آنچه که یک تجربه صفحه خوب را تعریف می کند، پرده برداری کرد. نحوه اندازه گیری و گزارش سرعت صفحه و تجربه کاربر. گوگل به جای استفاده از صفحه PageSpeed ​​Signals که بر اساس داده های آزمایشگاهی و معیارهای مصنوعی بود، از ابزار PageSpeed ​​Insights استفاده می کند که توسط مجموعه داده گزارش تجربه کاربر Chrome (CrUX) ارائه می شود. این ابزار داده‌های تجربه کاربر واقعی و Core Web Vitals (CWV) را گزارش می‌دهد که معیارهای ضروری برای ارزیابی کیفیت تجربیات کاربر در یک صفحه وب هستند. بنابراین، سرعت صفحه و CWV هنوز برای سئو مهم هستند، اما توسط گوگل به طور متفاوتی اندازه گیری و گزارش می شوند.

گوگل به سرعت سایت اهمیت می دهد، زیرا یکی از فاکتورهای رتبه بندی اعلام شده در به روز رسانی سرعت صفحه گوگل است. گوگل از سرعت سایت در الگوریتم خود استفاده می کند تا در موارد خاص سایت های پرسرعت را نسبت به سایت های کم بارگذاری رتبه بندی کند.

هدف گوگل ارائه بهترین تجربه و رضایت کاربران برای کاربرانش است و سرعت وب سایت عاملی کلیدی در آن برای سئو است. به گفته گوگل، “مردم می خواهند بتوانند در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را بیابند – مطالعات نشان می دهد که مردم واقعاً به سرعت یک صفحه اهمیت می دهند.” سرعت بارگذاری ترجیحی صفحه زیر 3 ثانیه است.

سئو می تواند تحت تأثیر سرعت وب سایت قرار گیرد زیرا سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای عملکرد سئو است. در برخی موارد، الگوریتم های موتورهای جستجو برای رتبه بندی نتایج جستجو، سرعت وب سایت را در اولویت قرار می دهند زیرا بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر می گذارد.

چگونه سئو می تواند بر سرعت وب سایت تأثیر بگذارد

1. سرعت وب سایت یک عامل رتبه بندی SEO است