با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، می توانید تشخیص دهید که مخاطب هدف شما از چه کلمات و عباراتی برای جستجوی اطلاعات، محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما استفاده می کند. همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console برای تجزیه و تحلیل رفتار، اولویتها، نیازها و چالشهای مخاطبان خود استفاده کنید.
سئو یک ابزار بازاریابی دیجیتال قدرتمند و ضروری است که می تواند به رشد کسب و کار شما و رسیدن به اهداف آنلاین شما کمک کند. سئو می تواند به شما کمک کند تا دید آنلاین خود را افزایش دهید، به مخاطبان مناسب دست یابید، سرنخ های واجد شرایط را به ارمغان بیاورید، سرنخ ها را تبدیل کنید، آگاهی از برند را بهبود ببخشید، اعتماد و اعتبار را افزایش دهید، رقبا را شکست دهید و ارزش بلندمدت ارائه دهید. با این حال، سئو یک کار یکبار مصرف یا آسان نیست. نیاز به تحقیق، برنامه ریزی، اجرا، نظارت و بهبود دارد. اما اگر سئو را در اولویت قرار دهید، می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند تا به یک رهبر برتر در صنعت خود تبدیل شوید.
طبق گفته BrightEdge، ترافیک ارگانیک 53 درصد از کل ترافیک وب سایت را تشکیل می دهد. در نتیجه، ترافیک ارگانیک با ارزش تر از ترافیک پولی است زیرا هدفمندتر، سازگارتر و مقرون به صرفه تر است. افرادی که از منابع ارگانیک به وبسایت شما میآیند به احتمال زیاد به آنچه شما ارائه میدهید علاقه مند هستند و قصد خرید بیشتری دارند.
4. SEO می تواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل کنید
آگاهی از برند همچنین می تواند به شناخت برند منجر شود، که توانایی مخاطبان شما برای شناسایی برند شما در میان سایر رقبا است. شناخت برند می تواند منجر به وفاداری به برند شود، یعنی تمایل مشتریان شما به انتخاب برند شما نسبت به دیگران و توصیه آن به دیگران.
6. سئو باعث افزایش اعتماد و اعتبار می شود
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. این فرآیند بهبود دید و عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل است. سئو می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک، سرنخ ها و فروش بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
در این مقاله، ما به این سوالات پاسخ میدهیم و 9 راه اثباتشده را به شما نشان میدهیم که چگونه سئو میتواند به رشد کسبوکار شما کمک کند.
آیا سئو به رشد کسب و کار من کمک می کند؟
هنگامی که در SERP برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالایی کسب کردید، می توانید از جریان ثابتی از ترافیک ارگانیک، سرنخ ها و فروش برای مدت طولانی لذت ببرید بدون اینکه لزوماً زمان یا پول بیشتری برای کمپین سئو سرمایه گذاری کنید.
البته این بدان معنا نیست که وقتی به رتبه های بالا رسیدید می توانید سئو را نادیده بگیرید یا از آن غافل شوید. برای حفظ یا بهبود رتبه خود همچنان باید استراتژی سئوی خود را به طور مرتب نظارت و به روز کنید. شما همچنین باید با تغییر رفتار کاربر و الگوریتم های موتور جستجو سازگار شوید.
اما سئو دقیقا چگونه به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟ مزایای سئو برای کسب و کار شما چیست؟ و چگونه می توانید سئو را به طور موثر برای کسب و کار خود پیاده سازی کنید؟
اعتماد و اعتبار همچنین می تواند به شهرت منجر شود، که تصور کلی است که مخاطبان شما از کسب و کار شما دارند. شهرت می تواند بر رضایت، حفظ و حمایت مشتری شما تأثیر بگذارد.
7. سئو به شما کمک می کند تا رقبا را شکست دهید
یکی دیگر از مزایای سئو برای کسب و کار شما این است که می تواند به شما در تبدیل سرنخ ها به مشتری کمک کند. تبدیل به عملی اطلاق میشود که میخواهید بازدیدکنندگانتان در وبسایت شما انجام دهند، مانند ثبتنام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی، درخواست قیمت یا خرید.
با کسب رتبه بالا در گوگل، یاهو و بینگ برای کلمات کلیدی مرتبط، می توانید قدرت و تخصص خود را در صنعت خود نشان دهید. موتورهای جستجو مانند گوگل از سیگنال های مختلفی مانند بک لینک، بررسی، رتبه بندی و غیره برای ارزیابی کیفیت و ارتباط وب سایت شما استفاده می کنند. بنابراین، هرچه رتبه وب سایت شما بالاتر باشد، برای موتورهای جستجو و کاربران قابل اعتمادتر و معتبرتر به نظر می رسد.
سئو با ایجاد ارزش ویژه بلندمدت برای برند شما، بهینه سازی دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب سایت و ارجاع ارجاع بیشتر به کسب و کار شما کمک می کند. در نتیجه، سئو به کسب و کار شما در تعداد سرنخ، فروش و تبدیل کمک می کند.
چگونه سئو به رشد کسب و کار شما کمک می کند
1. SEO باعث افزایش دید آنلاین شما می شود
یکی دیگر از مزایای سئو برای کسب و کار شما این است که به شما کمک می کند رقبا را شکست دهید. رقابت به کسبوکارها یا وبسایتهایی گفته میشود که برای کلمات کلیدی مشابه رتبهبندی میشوند و مخاطبان مشابه شما را هدف قرار میدهند.
با رتبه بندی بالاتر از رقبای خود در SERP برای کلمات کلیدی مرتبط، می توانید مزیت رقابتی به دست آورید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. همچنین می توانید از تکنیک های سئو مانند تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل شکاف محتوا و غیره برای شناسایی و بهره برداری از نقاط ضعف و فرصت های رقبا استفاده کنید.
ارائه بهترین نکات سئو …
یکی از اصلی ترین راه هایی که سئو به رشد کسب و کار شما کمک می کند این است که دید آنلاین شما را افزایش می دهد. مشاهده آنلاین به این اشاره دارد که وب سایت شما چقدر آسان و مکرر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی مرتبط ظاهر می شود.
برخی از راه های بهینه سازی وب سایت برای تبدیل عبارتند از:
- استفاده از سئو برای بهینه سازی بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کار شما.
- بهبود سرعت سایت با تکنیک های سئو.
- ایجاد فراخوانهای اقدام (CTA) واضح و قانعکننده که به بازدیدکنندگان شما میگوید در آینده چه کاری انجام دهند.
- طراحی صفحات فرود مرتبط، جذاب و متقاعد کننده.
- ارائه مدارک اجتماعی و گواهیهایی که اعتبار و ارزش شما را نشان میدهد.
- ارائه مشوق ها و تخفیف هایی که به بازدیدکنندگان شما انگیزه می دهد تا اقدام کنند.
- استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل و تست برای اندازه گیری و بهبود نرخ تبدیل.
5. SEO بهبود آگاهی از برند
اما در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی، سئو بازده سرمایه گذاری (ROI) بالاتری را در دراز مدت ارائه می دهد. به عنوان مثال، طبق مطالعه BrightEdge، سئو 1000٪ بیشتر از رسانه های اجتماعی ارگانیک ترافیک بیشتری ایجاد می کند. سئو همچنین تبدیل و درآمد بیشتری نسبت به سایر کانال های بازاریابی مانند PPC ایجاد می کند. برای جزئیات بیشتر در مورد سئو در مقابل کمپین های بازاریابی پولی، این راهنمای مرتبط را ببینید که به این سوال پاسخ می دهد، آیا SEO بهتر از PPC است.
خلاصه ای از اگر سئو به رشد کسب و کار من کمک می کند
همانطور که در راهنمای دیگر ما در مورد آیا SEO می تواند نرخ تبدیل من را بهبود بخشد توضیح داده شد، با بهینه سازی وب سایت خود برای سئو، می توانید شانس تبدیل بازدیدکنندگان خود را به مشتری افزایش دهید زیرا سئو بر بهینه سازی نرخ تبدیل تأثیر می گذارد.
آخرین دلیلی که سئو می تواند کسب و کار را رشد دهد این است که ارزش بلندمدت ارائه می دهد. برخلاف سایر استراتژیهای بازاریابی، مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا بازاریابی رسانههای اجتماعی، سئو به سرمایهگذاری یا نگهداری مداوم نیاز ندارد.
یکی دیگر از راه های سئو به رشد کسب و کار شما این است که آگاهی از برند شما را بهبود می بخشد. آگاهی از برند به میزانی اشاره دارد که مخاطب هدف شما برند شما را می شناسد و به خاطر می آورد.
با درک مقصود و نیازهای مخاطبان خود، می توانید محتوایی ایجاد کنید که با انتظارات آنها مطابقت داشته باشد و راه حل ارائه دهد. همچنین میتوانید از تکنیکهای سئو مانند برچسبهای عنوان، توضیحات متا، سرفصلها، تصاویر، لینکها و غیره استفاده کنید تا محتوای خود را برای مخاطبان مرتبطتر و جذابتر کنید.
3. SEO سرنخ های واجد شرایط را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.