Google Trends چگونه کار می کند؟  (روندهای جستجو توضیح داده شده است)
انتشار: شهریور 11، 1401
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

Google Trends چگونه کار می کند؟ (روندهای جستجو توضیح داده شده است)


این راهنما به این سوال پاسخ می دهد که "Google Trends چگونه کار می کند؟"

بازاریابی دیجیتال، نمودار، داده های روند، نمودار، مقایسه، علاقه، محبوبیت، پرس و جو، موضوعات پرطرفدار

در زیر، نحوه عملکرد Google Search Trends برای ارائه داده ها برای جستجوهای خاص را خواهید یافت تا کاربران بتوانند علاقه و محبوبیت را در طول زمان مقایسه کنند. همچنین خواهید فهمید که Google Trends می تواند موضوعات پرطرفدار را در زمان واقعی شناسایی کند و آن اطلاعات را در نمودارها و نمودارها به صورت اعداد و درصد نمایش دهد.

هدف نهایی در اینجا این است که به شما کمک کند فرآیند کامل پشت Google Trends را درک کنید تا بدانید چگونه از آن به درستی برای کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. اگر به یک تازه سازی سریع در مورد اینکه این ابزار برای چه مواردی استفاده می شود نیاز دارید، این راهنمای دیگر در مورد Google Trends را بررسی کنید.

Google Trends چگونه کار می کند؟

Google Trends با جمع آوری یک نمونه فیلتر نشده از درخواست های جستجوی واقعی ارائه شده به Google و عادی سازی داده ها برای مقایسه دقیق بین عبارات کار می کند. فرآیند Google Trends همچنین از داده های ناشناس، دسته بندی و انبوه بر اساس زمان و مکان پرس و جو استفاده می کند.

داده های نمونه فیلتر نشده

Google Trends فقط نمونه ای از جستجوهای Google را برای کاربران جمع آوری می کند تا در ابزار کاوش، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنند. موتورهای جستجوی گوگل روزانه میلیاردها جستجو را انجام می دهند و یک مجموعه داده را پردازش می کنند که برای انجام آن در زمان واقعی کار بسیار زیادی است. با نمونه برداری تنها درصدی از درخواست های جستجو، Google Trends می تواند مجموعه داده های نماینده خوبی را برای همه جستجوهای Google در عرض چند دقیقه نمایش دهد. نه ساعت و روز

علاوه بر این، Google Search Trends با مجموعه داده های فیلتر نشده کار می کند. این به این معنی است که داده های جستجوی گزارش شده در این ابزار، جستجوهای روزانه انجام شده توسط افراد واقعی در پلتفرم های Google و همچنین فعالیت های جستجوی نامنظم از جستجوهای خودکار توسط ماشین ها و پرسش هایی را که برای اسپم کردن نتایج جستجو استفاده می شوند، منعکس می کند. Google جستجوهای نامنظم را از سیستم فیلتر نمی کند زیرا انجام این کار به کاربران اطلاع می دهد که الگوریتم آنها را شناسایی کرده است و سپس می تواند هدف قرار دادن آن فعالیت در محصولات جستجوی Google را دشوارتر کند.

داده های روند عادی شده است

Google Trends داده های جستجو را با زمان و مکان یک پرس و جو عادی می کند. عادی سازی داده ها به این معنی است که داده ها به گونه ای سازماندهی شده اند که در تمام عبارات جستجو مشابه به نظر می رسد. داده های عادی مهم هستند زیرا مقایسه دو یا چند عبارت را بدون تغییر نتایج به نفع یک عبارت بر اساس حجم جستجو آسان تر می کند. بدون عادی سازی داده ها، مکان هایی با بیشترین حجم جستجو همیشه بالاترین رتبه را دارند و به نظر می رسد محبوب ترین باشند.

نحوه عملکرد Google Trends برای عادی سازی، تقسیم هر نقطه داده بر کل جستجوهای جغرافیایی و محدوده زمانی است که نشان می دهد و به آن مقداری در مقیاسی بین 0 تا 100 اختصاص می دهد تا به طور دقیق محبوبیت بین عبارات جستجو را مقایسه کند. (جزئیات بیشتر در مورد این روش امتیازدهی در بخش بعدی.)

داده های روندها ناشناس است

Google Search Trends فقط با داده های ناشناس کار می کند، بنابراین هیچ کس نمی تواند شخصاً از طریق سیستم شناسایی شود. ناشناس سازی داده ها فرآیند محافظت از اطلاعات خصوصی یا حساس برای افراد با پاک کردن یا رمزگذاری شناسه هایی است که آن شخص را به داده های ذخیره شده متصل می کند.

داده های روندها طبقه بندی شده است

Google Trends داده ها را با گروه بندی عبارت های جستجو در موضوعات دسته بندی می کند. این به ابزار کاوش داده اجازه می دهد تا جستجوهای مرتبط را برای هر عبارت جستجو بر اساس دسته هایی مانند هنر و سرگرمی، امور مالی، املاک، سفر و غیره نمایش دهد تا به کاربران کمک کند موضوعات مرتبط دیگر را برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل پیدا کنند. همچنین می توانید جستجوهای خود را به محصولات خاص Google مانند جستجوی وب، جستجوی تصویر، خرید Google و YouTube محدود کنید. Google Trends را به یکی از بهترین ابزارها برای یافتن بیشترین کلمات کلیدی در گوگل برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و کمپین های بازاریابی دیجیتال تبدیل می کند.

داده های روند جمع آوری می شوند

Google Search Trends همچنین تمام داده های موجود در مجموعه داده فیلتر نشده را جمع آوری می کند. این ویژگی چیزی است که به ابزار اجازه می دهد تا علاقه جستجو را برای هر موضوعی بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران در سراسر جهان، از جمله مناطق فرعی، شهرها و مناطق مترو نشان دهد.

اعداد Google Trends توضیح داده شده است

اعداد Google Trends بر اساس علاقه نسبی جستجوی یک موضوع به نسبت همه جستجوها در همه موضوعات، در محدوده 0 تا 100 مقیاس بندی می شوند. مقدار 100 نشان دهنده اوج محبوبیت اصطلاح است در حالی که مقدار 50 به معنای نصف محبوبیت این عبارت است.



منبع: https://seochatter.com/how-does-google-trends-work/