هنگامی که وب سایت شما قدرت موضوعی را در مورد موضوعی نشان می دهد، به احتمال زیاد برای کلمات کلیدی مرتبط در کل موضوع رتبه بندی می شود. بنابراین، شما باید برای بهبود اقتدار موضوعی سایت خود در موضوعاتی که برای تجارت شما مهم هستند، تلاش کنید.
نحوه ایجاد اقتدار موضوعی
1. امتیاز خود را پیدا کنید
چه تصمیم بگیرید که محتوا را خودتان بنویسید و چه نویسندگان دیگر را بیاورید، مهم است که محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که بتواند در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. این به این معنی است که افرادی را بیابید که واقعاً جایگاهی را که در آن کار می کنید برای ایجاد نوع محتوایی که هدف جستجوی کاربر را برآورده می کند، درک کنند.
این یک گام مهم در ایجاد قدرت موضوعی در سئو است زیرا خزنده های موتور جستجو از متن لنگر پیوندهای داخلی برای کمک به درک موضوعات اصلی صفحه استفاده می کنند. اگر متن لنگر عمومی باشد یا به محتوای صفحه اختصاصی نداشته باشد، می تواند این سیگنال مهم سئو را کمرنگ کند.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد اقتدار موضعی و چگونگی ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه مرجع موضوعی در سئو
اعتبار موضوعی قدرتی است که وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص دارد که با تخصص آن از طریق محتوای با کیفیت بالا اندازه گیری می شود. اعتبار موضوعی اعتبار و اعتماد وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد.
با این حال، یکی از مؤلفه های کلیدی افزایش اعتبار موضعی با پیوندهای داخلی این است که مطمئن شوید که آنها برای کلمه کلیدی هدفی که می خواهید صفحه پیوند داده شده برای آن در موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing رتبه بندی شود، بهینه هستند.
اگر می خواهید اعتبار موضوعی وب سایت خود را بهبود ببخشید و آن را به عنوان منبعی آگاه در مورد یک موضوع خاص در نظر بگیرید، باید محتوای زیادی در آن زمینه ارائه دهید که هر چیزی که کاربران به دنبال آن هستند را پوشش دهد.
امیدواریم از این راهنما در مورد اینکه مرجعیت موضعی در سئو چیست لذت برده باشید.
لینک های داخلی برای ایجاد قدرت موضوعی برای سئو بسیار مهم هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، شما می خواهید صفحات ستون خود را با صفحات پشتیبان آنها به هم پیوند دهید و بالعکس.
ترکیب صفحات ستون و صفحات پشتیبان راه خوبی برای تثبیت سایت شما به عنوان مکانی معتبر در آن موضوع است زیرا شما هر جنبه ای از موضوع را به عنوان یک نمای کلی و با محتوای عمیق پوشش می دهید.
4. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
اعتبار موضوعی در سئو چیست؟
بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوای سایت شما به مقالات دیگر در همان خوشه موضوعی پیوند می خورد و همچنین از ترکیبی از کلمات کلیدی تطبیق دقیق و تطابق عبارت برای سئو برای بهبود سیگنال های SEO در سایت برای قدرت موضوعی استفاده می کند.
درباره مرجع موضوعی بیشتر بدانید
برنامه ریزی محتوا به این روش نه تنها به شما کمک می کند تا سازماندهی شده بمانید، بلکه به شما کمک می کند تا اقتدار موضوعی را برای سئو در نظر داشته باشید. هدف شما تبدیل شدن به منبع قابل اعتماد اطلاعات در جایگاه خاص خود است. این به این معنی است که همه پایه ها را پوشش می دهد و برای رفع نیازهای کاربران، اطلاعاتی آسان برای یافتن در مورد هر موضوعی در آن موضوع فراهم می کند.
شما می توانید با استفاده از ابزاری مانند Semrrush، Moz یا Ahrefs، عملکرد سایت خود را در رابطه با اقتدار موضوعی در سئو پی ببرید. به عنوان مثال، در Semrush، می توانید امتیاز اعتبار هر وب سایتی را با تایپ آن در نوار جستجو بررسی کنید:
هنگام نوشتن محتوا برای مرجع موضوعی، مطمئن شوید که این موارد عبارتند از:
به خوبی نوشته شده: هر چه نوشته بهتر باشد، مخاطب شما بیشتر درگیر خواهد شد.
به طور کامل تحقیق شده: شما می خواهید اطلاعات سایت شما تا حد امکان دقیق باشد. خطاهای واقعی و جزئیات نادرست می توانند نرخ پرش بالاتر، بک لینک های طبیعی کمتر و در نهایت رتبه پایین تر در موتورهای جستجو ایجاد کنند.
شخصی: استفاده از داستان های شخصی یا نشان دادن اینکه چگونه نویسنده در یک موضوع معتبر است به ایجاد تخصص کمک می کند و به گوگل (و خواننده) نشان می دهد که شما معتبر هستید و فقط از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده نمی کنید.
استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی: مطمئن شوید که محتوا شامل کلمات کلیدی است که در مرحله تحقیق کلمه کلیدی کشف کرده اید. این باید به طور طبیعی انجام شود و باید به خوبی با بقیه محتوا همراه باشد و در عین حال از بهترین شیوه های SEO در صفحه پیروی کند.
5. از لینک های داخلی استفاده کنید
عموماً، مردم اطلاعات عملی و مقالات بسیار آموزنده، با تصاویر و ویدیوهای بالقوه را می خواهند که به یک طرح بندی آسان برای خواندن تقسیم شوند.
مفهوم اقتدار موضعی در سئو مهم است زیرا یک عامل رتبه بندی قوی برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است. برای مثال، دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل، شامل مؤلفه ای به نام «اقتدار» است که بخشی از معیارهای EEAT برای رتبه بندی صفحات وب (تجربه، تخصص، اعتبار، و اعتماد) است.
جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی، گزینه های بهتری را برای هدف سئو ارائه می دهد. در مثال زیر، Moz کلیدواژه های خاص تری از جمله «تاریخچه بازی های ویدیویی» را که امتیاز دشواری کمی آسان تر دارد، برگرداند:
صفحات ستون را به عنوان مقدمه های طولانی و عمیق برای یک موضوع خاص در نظر بگیرید. به عنوان مثال، «راهنمای مبتدیان برای بازی رایانه شخصی» صفحه اصلی خوبی برای کاربران برای یافتن اطلاعات مبتدی در مورد این موضوع کلی خواهد بود. این صفحه ستون همچنین شامل پیوندهای داخلی به موضوعات فرعی است که در محتوا مورد بحث قرار می گیرند، که همه آنها زیر چتر بازی رایانه شخصی قرار دارند.
در زیر، با فکر کردن به آنچه کاربران می خواهند، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و برنامه ریزی محتوای خود بر اساس این عوامل، متوجه خواهید شد که مرجع موضوعی چیست، چگونه کار می کند و راه هایی برای ایجاد اعتبار موضوعی برای وب سایت خود.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول مرجعیت موضعی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را برای سایت خود ایجاد کنید.
همانطور که متوجه شدید، اعتبار موضوعی، قدرتی است که وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص دارد که با تخصص آن از طریق محتوای با کیفیت بالا اندازه گیری می شود. اعتبار موضوعی مهم است زیرا اعتبار و اعتماد وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد. و مراحل چگونگی ایجاد اعتبار موضوعی شامل یافتن امتیاز اعتبار فعلی شما، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی، برنامه ریزی خوشه های محتوا، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، و استفاده از لینک های داخلی برای تقویت قدرت موضوعی در هر مقاله است.
در این مورد، امتیاز مرجع موضعی بر اساس بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک جستجوی ارگانیک است. همچنین عوامل هرزنامه را در نظر می گیرد و هرزنامه یا دستکاری را تشخیص می دهد که امتیاز را کاهش می دهد. عدد بیشتر بهتر است. در حالت ایده آل، می خواهید آن عدد را بسازید تا به 100 نزدیک تر شوید.