چیست و چگونه آن را انجام دهیم
انتشار: شهریور 29، 1401
بروزرسانی: 29 تیر 1404

چیست و چگونه آن را انجام دهیم


این راهنما لینک بیلدینگ ارگانیک را توضیح می دهد.

در زیر، خواهید فهمید که لینک بیلدینگ ارگانیک چیست، انواع بک لینک های ارگانیک که می توانید بدست آورید، و با اهمیت این استراتژی بازاریابی دیجیتال در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) آشنا خواهید شد. همچنین فهرستی از استراتژی های لینک سازی دریافت خواهید کرد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی ارگانیک وب سایت خود استفاده کنید.

در پایان این صفحه، معنای ساخت لینک به صورت ارگانیک و نحوه استفاده از این روش را برای افزایش ترافیک ارگانیک برای وب سایت خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ خواهید فهمید.

ارگانیک لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ ارگانیک فرآیند به دست آوردن پیوندهای ارگانیک بدون توافق بین وب سایت ها یا قصد تأثیرگذاری بر رتبه بندی موتورهای جستجو است. شیوه های پیوند ارگانیک از دستورالعمل های وبمستر گوگل برای جستجو پیروی می کنند.

انواع پیوندهای ارگانیک

  • لینک های تحریریه: این پیوندها به طور طبیعی بر اساس شایستگی محتوا به دست می آیند. لینک های ویرایشی برخی از بهترین انواع بک لینک های ارگانیک هستند که یک وب سایت می تواند برای سئوی خارج از صفحه دریافت کند.
  • پیوندهای منابع: این پیوندها به صورت ارگانیک در صفحات وبی قرار می گیرند که دارای لیستی از لینک های فوق لینک به وب سایت های خارجی هستند.
  • لینک شبکه های اجتماعی: این پیوندها از طریق کمپین های پیوند بیلدینگ ارگانیک به دست می آیند که افراد را تشویق می کند پیوندهای یک وب سایت را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
  • لینک های Dofollow: این ها لینک هایی هستند که به یک وب سایت برای خزیدن موتورهای جستجو اشاره می کنند. لینک های Dofollow با ارزش ترین بک لینک های ارگانیک برای به دست آوردن هستند زیرا به عنوان رای اعتماد سایت ارجاع دهنده به حساب می آیند که می تواند ارزش پیج رنک URL هدف را برای سئو افزایش دهد.
  • لینک های Nofollow: اینها ضعیف ترین شکل هایپرلینک هایی هستند که به یک وب سایت اشاره می کنند زیرا همیشه به عنوان رای سرمقاله به حساب نمی آیند. لینک های Nofollow که با ویژگی rel=nofollow برچسب گذاری شده اند یک راهنمایی هستند و نه دستورالعملی برای ارسال رتبه صفحه به صفحه وب هدف.

اهمیت لینک سازی ارگانیک

لینک بیلدینگ ارگانیک مهم است زیرا ترافیک وب سایت ارگانیک، رتبه بندی موتورهای جستجو و اعتماد را افزایش می دهد. لینک سازی ارگانیک عامل اصلی در رتبه بندی گوگل صفحات وب در SERP ها و اینکه وب مسترها چه محتوایی را برای کاربران خود مهم می دانند است.

برخی از مزایای برتر لینک بیلدینگ ارگانیک عبارتند از:

  • Domain Authority را برای وب سایت مورد نظر افزایش می دهد.
  • اعتبار صفحه را برای URL های فردی افزایش می دهد.
  • از طریق رتبه ارگانیک بالاتر در گوگل، یاهو و بینگ، دید کلی را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.
  • ترافیک ارجاع بیشتری را از سایت های دیگر ارائه می دهد که نیازی به پرداخت هزینه نیست.
  • درآمد حاصل از بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک را افزایش می دهد.
  • آگاهی بیشتر از برند را برای یک تجارت در سراسر اینترنت ایجاد می کند.
  • اعتماد کلی را برای وب سایت هدف افزایش می دهد.
  • ج را فراهم می کندارتقاء مداوم وب سایت توسط سایت های دیگر.

پیوند بیلدینگ ارگانیک نیز از دستورالعمل های وبمستر گوگل پیروی می کند که این دستورالعمل را ممنوع می کند طرح های پیوند (به عنوان مثال، شیوه های ساخت لینک غیر ارگانیک) که برای ایجاد بک لینک های غیر طبیعی برای دستکاری موقعیت های رتبه بندی یک وب سایت در SERP ها استفاده می شود.



منبع: https://seochatter.com/organic-link-building/