چرا لینک های Nofollow برای سئو مهم هستند؟  (5 مزیت برتر)
انتشار: بهمن 21، 1401
بروزرسانی: 03 تیر 1404

چرا لینک های Nofollow برای سئو مهم هستند؟ (5 مزیت برتر)

این امر به ویژه در صورتی مهم است که می خواهید کسب وکار خود را با جلب توجه در بازارهای رقابتی رشد دهید. ایجاد آگاهی از نام تجاری از طریق تعداد زیادی لینک nofollow یک راه عالی برای به دست آوردن دید و جذب مشتریان بیشتر است. این به این دلیل است که لینک های nofollow در یک کمپین لینک بیلدینگ بسیار ساده تر تولید می شوند.

لینک های Nofollow نیز مهم هستند زیرا می توانند به ایجاد پروفایل بک لینک طبیعی تر برای یک وب سایت کمک کنند. یک پروفایل پیوند خوب باید حاوی ترکیبی از لینک های nofollow و dofollow باشد تا در الگوریتم های موتور جستجو ارگانیک تر به نظر برسد.

لینک های Nofollow همچنین برای سئو مهم هستند زیرا می توانند به ایجاد آگاهی از برند کمک کنند، که برای شهرت آنلاین کسب و کار شما مهم است.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.



منبع: https://seochatter.com/why-are-nofollow-links-important-for-seo/

یکی از بهترین مزایای لینک های nofollow این است که می توانند لینک های dofollow را برای وب سایت شما ایجاد کنند، که باعث افزایش مقدار PageRank (یا ارزش لینک) دریافتی دامنه شما می شود.

سایر صاحبان مشاغل که صرفاً بر روی دریافت بک لینک های dofollow برای اهداف سئو متمرکز هستند، به شدت خود را محدود می کنند. با وجود مساوی بودن سایر فاکتورها، داشتن 100 لینک nofollow که فعالانه آگاهی از برند را برای کسب و کار شما ایجاد می کنند، بسیار بهتر از داشتن 10 پیوند dofollow است که فقط سیگنال های SEO خارج از سایت را تقویت می کند. بیشتر در مورد چرایی درستی آن در ادامه توضیح داده می شود.

5. لینک های Nofollow می توانند لینک های Dofollow ایجاد کنند

مزیت اصلی لینک های نوفالو در سئو این است که می توانند ارزش صفحه رنک را به وب سایت های دیگر منتقل کنند. در سال 2019، گوگل سیستم های خود را تغییر داد تا لینک های nofollow را به عنوان یک اشاره تلقی کند. بخشنامه نیست این بدان معناست که الگوریتم های گوگل به صورت موردی تصمیم می گیرند که آیا از بک لینک nofollow برای اهداف رتبه بندی استفاده کنند یا خیر (به عنوان مثال، رتبه صفحه را پاس کنید—یا حقوق صاحبان سهام را پیوند دهید-به URL هدف).

این بدان معناست که اگرچه الگوریتم های موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ ممکن است همیشه پیوند nofollow را به عنوان تأیید حساب کنند، اما همچنان می تواند از نظر ترافیک با کیفیت به محتوای شما برای وب سایت شما مفید باشد.

4. آگاهی از برند را ایجاد می کند

به طور کلی، اهمیت لینک های nofollow در سئو را نمی توان نادیده گرفت. آنها مزایای زیادی را ارائه می دهند که می تواند به یک وب سایت کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، ترافیک با کیفیت بیشتری را به سمت کسب و کار هدایت کند و آگاهی از برند را ایجاد کند. بنابراین از لینک های nofollow به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود غافل نشوید.

درباره لینک های Nofollow بیشتر بدانید

لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های nofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

لینک های Nofollow برای خلاصه SEO مهم هستند

به عنوان مثال، اگر اکثر بک لینک های وب سایت شما dofollow هستند، می توان آن را به عنوان یک تاکتیک سئوی دستکاری با الگوریتم های فهرست بندی و رتبه بندی در نظر گرفت. این به نوبه خود می تواند منجر به جریمه ای از سوی Google شود که منجر به تنزل رتبه یا حذف فهرست محتوا شود.

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول لینک های nofollow بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

چرا لینک های Nofollow برای سئو مهم هستند؟

چرا لینک های Nofollow برای سئو مهم هستند؟

این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که "چرا لینک های nofollow برای سئو هستند؟"

از آنجایی که سایر وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران در اینترنت به دنبال صفحات وب مرتبط می گردند تا منبع محتوای خود را تهیه کنند، به طور طبیعی بر روی پیوندهای تعبیه شده در مقالات کلیک می کنند. و یکی از پیوندهای nofollow شما ممکن است یک سازنده محتوا را به صفحه وب بفرستد که فکر می کند برای خوانندگانش لینک دادن به آن مفید است. در نتیجه، این می تواند منجر به پیوند dofollow شود که شما به طور طبیعی به دست آورده اید (که به عنوان پیوند ویرایشی شناخته می شود).

داشتن تعداد زیادی لینک dofollow یک اتفاق عادی در وب طبیعی نیست و اغلب سیگنال های هرزنامه را تنظیم می کند. به همین دلیل است که لینک های nofollow می توانند راهی موثر برای ایجاد یک نمایه بک لینک طبیعی در طول کمپین لینک بیلدینگ باشند. بعلاوه، بک لینک های nofollow معمولاً از منابع مختلفی (به عنوان مثال، وبلاگ ها، انجمن ها، سایت های رسانه های اجتماعی، و نشریات خبری و دایرکتوری ها) می آیند که باعث می شود پروفایل پیوند حتی ارگانیک تر به نظر برسد.