در اینجا یک مثال نشانه گذاری طرحواره برای سئو برای صفحاتی است که شامل بررسی توسط یک شخص است:
{ "@context": " "@type": "WebPage", "name": "How to Buy the Best Bowling Shoes", "description": "Learn how to choose and buy the best bowling shoes for your game.", "url": " "isPartOf": { "@type": "WebSite", "name": "Bowling Shoes Online", "url": " }, "inLanguage": "en", "mainEntity": { "@type": "Article", "headline": "How to Buy the Best Bowling Shoes", "datePublished": "2023-05-25", "author": { "@type": "Organization", "name": "Bowling Shoes Online" } }, "primaryImageOfPage": { "@type": "ImageObject", "url": " "caption": "How to Buy the Best Bowling Shoes" }}
2. طرحواره سازمانی
مجموعه ای از برچسب های طرحواره سازمانی مختلف وجود دارد که می توانید به محتوای خود اضافه کنید، که بیشتر آنها توضیحی هستند، از جمله:
نام
URL
لوگو
شرح
نقطه تماس
تاریخ تاسیس
بنیانگذاران
تلفن
پست الکترونیک
نوع ارتباط
آدرس خیابان
آدرس محل
آدرس منطقه
کد پستی
مثل
اگر محصولات یا خدماتی را از طریق وب سایت خود می فروشید و از نظرات مشتریان و رتبه بندی ستاره ها برای نشان دادن اثبات اجتماعی استفاده می کنید، پس نمونه طرحواره SEO زیر نمونه ای است که نباید نادیده بگیرید.
Person Schema برای علامت گذاری اطلاعات در مورد یک فرد خاص در یک صفحه وب استفاده می شود. این می تواند برای کنترل برند شخصی شما و اطمینان از صحت اطلاعات در دسترس عموم در مورد شما بسیار مفید باشد.
سایر ویژگی های Person Schema که می توانید استفاده کنید عبارتند از:
نام
jobTitle
تصویر
URL
پست الکترونیک
تلفن
نشانی
آدرس خیابان
آدرس محل
آدرس منطقه
کد پستی
آدرس کشور
تاریخ تولد
ملیت
فارغ التحصیلان
شناخته شده برای
اکنون، در اینجا یک مثال نشانه گذاری طرحواره برای SEO برای صفحاتی که حاوی یک بررسی کلی هستند آورده شده است:
Breadcrumb Schema اطلاعات مفیدی در مورد سازمان و ساختار وب سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. این می تواند منجر به نمایش دنباله خرده نان شما در نتایج جستجو برای بخش های خاصی از وب سایت شما شود.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد Schema Markup و نحوه ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره در خلاصه SEO
به بیان دیگر، افزودن برچسب های طرحواره مرور زیر به صفحات محصول یا خدمات شما می تواند نقش بزرگی در ایجاد حس اعتماد در بین مصرف کنندگان داشته باشد و آنها را متقاعد کند که شما را به جای رقبایتان هنگام مشاهده فهرست شما در SERP ها انتخاب کنند.
طرحواره اصلی صفحه وب مانند این مثال است:
با رعایت مثال کفش بولینگ ما، در اینجا نحوه شکل گیری طرح آرد سوخاری برای ایجاد نتیجه در تصویر بالا آمده است:
در جای دیگر، ویژگی های MainEntity و PrimarImageofPage می توانند به نمایش جزئیاتی مانند تاریخ انتشار، نویسنده و تصویر ویژه محتوای شما در فهرست آن کمک کنند.
{ "@context": " "@type": "WebPage", "name": "Schema Markup Examples for SEO", "description": "A list of examples using Schema Markup for SEO.", "url": " "isPartOf": { "@type": "WebSite", "name": "SEO Chatter", "url": " }}
WebPage Schema همچنین می تواند به موتورهای جستجو به لطف ویژگی IsPartOf به درک روابط بین صفحات شما کمک کند.
طرحواره محصول یک نوع نشانه گذاری ضروری برای فروشگاه های تجارت الکترونیک است، زیرا به افزایش دید محصول در نتایج جستجو و افزایش شانس حضور در فهرست های محصولات مرتبط در Google Shopping کمک می کند.
طرحواره سازمانی به موتورهای جستجو کمک می کند تا جزئیات مهم یک شرکت، غیرانتفاعی یا انواع دیگر سازمان ها را درک کنند.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره برای SEO را نشان می دهد.
در اینجا نمونه ای از طرحواره سازمانی برای IBM آمده است:
WebPage Schema اطلاعات حیاتی را برای خزنده های جستجو در مورد صفحات جداگانه در سایت شما فراهم می کند، که برای بهبود دید جستجوی شما و رتبه بندی محتوای مناسب برای عبارات جستجوی مناسب ضروری است.
با اجرای همه اینها، نمونه ای از WebPage Schema برای صفحه ای که به کاربران نشان می دهد چگونه کفش های بولینگ بخرند، به شکل زیر است:
توجه: نوع @ itemReview می تواند شامل کتاب، دوره آموزشی، رویداد، نحوه انجام، کسب وکار محلی، فیلم، محصول، دستور غذا یا برنامه نرم افزاری باشد.
در نهایت، یکی دیگر از مزایای قابل توجه این نوع نشانه گذاری طرحواره برای سئو این است که دارای خاصیتی به نام "sameAs" است که به موتورهای جستجو می گوید که شخصی که در محتوای شما نشان داده شده است، همان شخصی است که در پروفایل های رسانه های اجتماعی خاص و سایر صفحات وب مرتبط است. .
می توانید داده های بررسی را در قالب یک بررسی واحد یا بررسی انبوه ارائه دهید.
همانطور که متوجه شدید، شش نمونه رایج از طرحواره سئو وجود دارد که می توانید برای وب سایت خود کپی کرده و از آنها استفاده کنید تا به خزنده های موتور جستجو اطلاعات مهمی در مورد محتوا برای اهداف نمایه سازی و رتبه بندی و همچنین برای بهبود دید لیست صفحه وب در موتور جستجو ارائه دهید. صفحات نتایج هر یک از نمونه های موجود در این صفحه را در سایت خود امتحان کنید تا ببینید چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.
به عنوان مثال، طرحواره صفحه وب که شامل ویژگی isPartOf برای صفحه ای است که اکنون می خوانید:
برخی از ویژگی های طرحواره محصول که می توانید در صفحات محصول خود قرار دهید عبارتند از:
نام
شرح
نام تجاری
SKU
MPN
gtin
تصویر
ارائه می دهد
قیمت
قیمت ارز
دسترسی
برای اینکه به شما نشان دهیم در یک وب سایت واقعی چگونه به نظر می رسد، در اینجا نمونه ای از طرح محصول برای یک ساعت هوشمند جدید آورده شده است.
"sameAs": ["""]
سایر ویژگی های طرحواره صفحه وب که می توانید برای سئو استفاده کنید عبارتند از:
نام
URL
شرح
در زبان
این معمولاً یک روش کاربرپسندتر برای نشان دادن مقصد صفحه شما نسبت به نمایش یک ساختار URL طولانی و سخت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است.
{ "@context": " "@type": "Organization", "name": "IBM", "url": " "logo": " "description": "IBM is a multinational technology company specializing in hardware, software, cloud computing, and consulting services.", "foundingDate": "1911", "founders": [ { "@type": "Person", "name": "Charles Ranlett Flint" } ], "sameAs": [ " " " ]}
3. طرح واره خرده نان
تگ های Breadcrumb Schema که می توانید برای نمایش بهتر SEO در SERP ها اضافه کنید عبارتند از:
itemListElement
موقعیت
نام
مورد
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که اصول اولیه Schema Markup را توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.
برچسب های طرحواره افراد نیز می توانند با نشان دادن شفافیت و اعتبار به کسب وکار شما کمک کنند. وقتی کاربران جستجو می توانند به راحتی اطلاعاتی در مورد افراد پشت وب سایت یا کسب و کار شما پیدا کنند، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد و بنابراین با شما تجارت می کنند.
افزودن طرح بازبینی امکان نمایش نظرات و رتبه بندی ها را با ورود شما در نتایج جستجوی Google و فهرست های Google Maps فراهم می کند.
برای مثال، طرحواره شخص برای جان اسمیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:
در آخرین نظرسنجی بررسی مصرف کنندگان محلی BrightLocal، حدود 69 درصد از مردم گفتند که یک بررسی مثبت باعث می شود آنها نسبت به استفاده از یک کسب وکار خوش بین باشند. در همین حال، بیش از 85٪ از مردم گفتند که میانگین کلی رتبه بندی ستاره مهم ترین عامل در تصمیم گیری برای استفاده از کسب و کار محلی است.
{ "@context": " "@type": "WebPage", "name": "Title of the page", "description": "A short description about the purpose of the page.", "url": "}