
بروزرسانی: 18 تیر 1404
نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها (روند توضیح داده شده است)
گام بعدی این است که روی فاکتورهای سئو داخلی در کد HTML و محتوای هر صفحه وب کار کنید. این استراتژی بهینه سازی موتور جستجو به محتوا کمک می کند تا در صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی خاص و جست وجوهای مرتبط با آن ها رتبه بالاتری داشته باشد.
همانطور که می بینید، سئو برای بهبود دید و بازدید موتورهای جستجو برای یک وب سایت کار می کند تا کسب و کار بتواند سرنخ ها، مشتریان و فروش با کیفیت بیشتری را به دست آورد.
فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو توضیح داده شده است
همانطور که متوجه شدید، دو حوزه اصلی برای نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت وجود دارد: سئوی درون صفحه و سئوی خارج از صفحه. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که می توانید برای بهبود بیشتر دید جستجوی وب سایت خود بهینه سازی کنید، مانند سئوی فنی، سئوی محتوا، سئوی موبایل، سئوی محلی و روش های سئوی بین المللی.
امیدوارم از این راهنمای در مورد نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها لذت برده باشید.
اکنون که در مورد سئو داخلی و خارج از صفحه می دانید، به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو فقط برای نتایج جستجوی ارگانیک کار می کند و نه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (یا PPC).
گام بعدی این است که روی فاکتورهای سئوی خارج از سایت کار کنید که باعث افزایش در معرض دید، اعتماد و اعتبار وب سایت شما می شود. هنگامی که یک وب سایت دارای تعداد زیادی سیگنال خارج از سایت با کیفیت است که به صفحات وب منفرد در سایت اشاره می کند، این سیگنال را به Google ارسال می کند که سایر منابع اینترنتی محتوای شما را به اندازه کافی ارزشمند می دانند که در محتوای خود به آن پیوند دهند.
حال، تصور کنید که این شرکت یک متخصص سئو را استخدام می کند تا در وب سایت کار کند تا ارتباط هر صفحه وب را برای جستجوهای جستجوی هدف خود بهبود بخشد. این پروژه بهینه سازی موتور جستجو شامل به روز رسانی عناصری مانند عناوین صفحات، توضیحات متا، URL ها، تگ های عنوان، لینک های داخلی و ساختار ناوبری سایت است.
برای هر درخواست جستجو، گوگل، یاهو و بینگ ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات PPC را به کاربر ارائه می دهند. بنابراین، مهم است که تمام کارهای سئو را انجام دهید تا موقعیت های رتبه بندی خود را در SERP برای کلمات کلیدی ارگانیک که برای کسب و کار شما مهم هستند افزایش دهید تا مجبور نباشید برای ترافیک هزینه ای بپردازید.
نحوه عملکرد سئو مرحله به مرحله
مرحله 1: حسابرسی فنی سئو
همانطور که قبلاً در این راهنما در مورد نحوه عملکرد سئو ذکر شد، فاکتورهای برتر SEO در صفحه شامل مواردی مانند متا تگ ها، سرفصل ها، URL ها، تصاویر، لینک های داخلی و غیره است. برای ارسال سیگنال های مناسب به گوگل برای کمک به رتبه بندی صفحات وب شما در SERP ها.
مرحله 3: به روز رسانی سئو محتوا
سپس در سال 2011، الگوریتم رتبه بندی دوباره به روز شد برای تعیین بهتر زمان ارائه نتایج مرتبط به روزتر به جستجوگران برای درجات مختلف تازگی.
این نوع کار سئو در سایت باعث افزایش تعداد کلمات کلیدی ارگانیک وب سایت در گوگل، یاهو و بینگ و همچنین میانگین رتبه بندی در SERP ها می شود که منجر به افزایش کل ترافیک می شود.
همانطور که قبلاً ذکر شد، می توانید سئوی خارج از صفحه را برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو با کار بر روی بازگرداندن پیوندها به محتوای خود از طریق پست مهمان، نمایه های تجاری، سایت های بررسی، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و غیره بهبود بخشید.
امروزه موتورهای جستجو مانند گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی مختلف برای ارزیابی یک محتوا استفاده می کنند تا آن را در بهترین موقعیت در فهرست قرار دهند. این بدان معناست که عناصر مختلف زیادی وجود دارد که سیستم های الگوریتم گوگل برای تعیین محل قرارگیری URL های سایت شما در صفحات نتایج جستجو در نظر می گیرند.
امروزه گوگل عمدتاً از نسخه موبایلی محتوا برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. به این فرآیند فهرست سازی موبایل اول گفته می شود. بنابراین، باید روی این مرحله از بهینه سازی موتور جستجو کار کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است تا حداکثر دید جستجوی SEO را داشته باشید.
پس از اصلاح عناصر سئوی درون صفحه، گام بعدی این است که بر روی محتوای فردی کار کنید تا ارزش سئوی آن را بهبود ببخشید. سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است که به کیفیت اطلاعات و میزان پاسخگویی آن به نیازهای جستجوگر اشاره دارد.
به گزارش HubSpot"اگر می خواهید بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید، وبلاگ نویسی برای سئو مهم است. اما، اگر قبلاً محتوای ارزشمندی را ارسال می کنید، ممکن است برای شما مفید باشد که به عقب برگردید و آن محتوا را به روز کنید، به خصوص اگر بعد از مدتی بخواهید به پست های خاصی رونق دهید. ترافیک پست وبلاگ مرکب است، به این معنی که در طول زمان نتایج ارگانیک به دست می آورد. به همین دلیل است که به روزرسانی پست ها مهم است.»
بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو کار می کند. فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو شامل بهبود عوامل درون صفحه و خارج از صفحه برای افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی و دیده شدن ارگانیک در SERP ها است.
اگر به رتبه بندی محتوای خود در چندین کشور یا برای زبان های خاص متکی هستید، استراتژی های سئو بین المللی یک حوزه کلیدی برای اضافه کردن به گردش کار بهینه سازی شما خواهد بود.
همچنین، الگوریتم گوگل به گونه ای ساخته شده است که نتایج جستجوی تازه و جدیدتری را به شما ارائه دهد. در سال 2010، گوگل یک سیستم نمایه سازی وب جدید به نام منتشر کرد کافئین که ارائه شده است 50 درصد نتایج تازه تر برای جستجوهای وب
استراتژی های سئوی خارج از صفحه روش هایی هستند که برای افزایش اعتماد و اعتبار برای محتوای شما مفید هستند.
وب سایتی را در نظر بگیرید که خدمات بازاریابی اینترنتی را می فروشد که روی هیچ کار سئو تمرکز نکرده است. ترافیک ارگانیک به این سایت از گوگل، یاهو و بینگ برای هر یک از صفحات وب خیلی زیاد نیست، زیرا به خزنده های وب موتور جستجو سیگنال های صحیحی برای کلمات کلیدی مربوطه داده نمی شود که هر صفحه باید برای آنها در موتور جستجو رتبه بندی شود. صفحات نتایج (SERP).
همانطور که یک وب سایت بیشتر از این نوع بک لینک ها به دست می آورد، موتورهای جستجو استنباط می کنند که سایت دارای محتوای ارزشمندی است که ارزش رتبه بالاتری در SERP ها را دارد.
استراتژی های سئوی درون صفحه تکنیک هایی هستند که روی وب سایت شما برای بهبود رتبه بندی و دیده شدن موتورهای جستجو کار می کنند.
اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای بهبود رتبه بندی و ترافیک یک وب سایت ایجاد کنید، درک نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو برای موفقیت شما مهم است.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها
در اینجا چند راهنمای مرتبط در مورد چگونگی بهبود تلاش های سئوی محلی خود که از ایجاد نمایه کسب وکار بهینه شده Google (که قبلاً Google برای کسب وکار من نامیده می شد) آمده است:
مرحله 7: تازه نگه داشتن چیزها
سئو برای وب سایت ها با بهینه سازی یک قسمت از محتوا کار می کند، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آن را در صفحات نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری خواهند داشت. موتورهای جستجو سایت ها را اسکن می کنند و می خزند تا بهتر بفهمند محتوا در مورد چیست و به همین دلیل است که SEO برای وب سایت ها کار بر روی آن مهم است.
مثال سریع سئو کار برای یک وب سایت
در اینجا چند راهنمای مرتبط برای کمک به ایجاد بک لینک برای سئوی خارج از صفحه آورده شده است:
مرحله 5: بهینه سازی برای موبایل
آخرین مرحله برای سئو، بهینه سازی نتایج جستجوی محلی یا موتورهای جستجوی بین المللی است، در صورتی که این مورد برای وب سایت شما صدق کند. اگر کسب وکاری دارید که برای فروش به مشتریان محلی متکی است، بازاریابی سئو محلی برای شما مهم است که روی آن کار کنید.
دو دسته اصلی برای بهینه سازی موتورهای جستجو شامل سئو داخلی و سئو خارج از صفحه هستند که عوامل مهم مرتبط با یک وب سایت مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ های عنوان، ساختار URL، بهینه سازی تصویر، سرعت صفحه، بک لینک ها هستند. ، نام تجاری و غیره؛ همه اینها برای بهبود خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی محتوا در موتور جستجوی گوگل انجام می شود.
سئو روی صفحه
مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صفحه عبارتند از:
- تگ عنوان متا
- توضیحات متا
- سرفصل ها
- URL
- محتوای صفحه (به عنوان مثال، حداقل تعداد کلمات برای SEO)
- بهینه سازی تصویر
- پیوند داخلی
- داده های ساخت یافته
- سرعت صفحه
- Core Web Vitals
- بهینه سازی موبایل
سئو خارج از صفحه
تکنیک های رایج سئو خارج از صفحه عبارتند از:
- نام تجاری
- ارسال مهمان
- درج پیوند
- لیست های محلی
- گسترش اینفلوئنسر
- ساختمان لینک شکسته
- بازاریابی محتوا
- نظرات وبلاگ
- ارسال انجمن
- سایت های پرسش و پاسخ
- مصاحبه با بک لینک
- پست اجتماعی
- نشانه گذاری اجتماعی
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.