نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (7 روش برتر)
انتشار: فروردین 30، 1402
بروزرسانی: 04 تیر 1404

نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (7 روش برتر)

این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو را توضیح می دهد.

کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم را می توان با خیال راحت نادیده گرفت زیرا آنها علاقه زیادی در بین مخاطبان شما ندارند. این می تواند در زمان و تلاش شما از تولید محتوایی که به احتمال زیاد ترافیک جستجوی قابل توجهی ایجاد نمی کند، صرفه جویی کند.

به همین ترتیب، موضوعات پرطرفدار و داغ به شما می گویند که مردم در حال حاضر به چه چیزی بیشتر علاقه دارند (و بنابراین به دنبال آن هستند) آنلاین. استفاده از این ایده ها به شما امکان می دهد محتوای تازه ای ایجاد کنید که مردم می خواهند مصرف کنند، به علاوه رتبه بندی در موتورهای جستجو آسان تر است، زیرا ممکن است شما یکی از اولین وب سایت هایی باشید که محتوا را در مورد موضوع محبوب تولید می کنید.

3. مرتبط ترین کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید

این فرآیند را برای هر کلمه کلیدی انجام دهید و تمام انواع داده های ذکر شده در بالا را برای هر یک یادداشت کنید. پس از اتمام کار، به مرحله بعدی بروید.

5. از داده های خود برای تصمیم گیری در مورد کدام کلمات کلیدی استفاده کنید

گاهی اوقات، شما به ایده کلمه کلیدی طلایی برخورد می کنید، اما از عبارت دقیقی که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ وارد می کنند استفاده نمی کنید. در حالی که ممکن است نتایج حاصل شود، اما هرچه بتوانید با عبارت جستجوی واقعی که می خواهید رتبه بندی کنید، بیشتر مطابقت دهید، بهتر است.

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی را توضیح می دهد تا به شما کمک کند دید وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) افزایش دهید تا ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید.

با استفاده از آن کلمات کلیدی که با دقت انتخاب شده اند، وقت آن رسیده است که کلمات کلیدی خود را در محتوایی که به خوبی ساخته شده است، همراه با بهترین شیوه های سئوی درون صفحه دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه به صورت استراتژیک در صفحه گنجانده شده اند تا سیگنال های برجسته کلمه کلیدی را افزایش دهید. الگوریتم های موتورهای جستجو

7. رتبه بندی کلمات کلیدی را دنبال کنید

مشکل کلمه کلیدی

این داده ها شامل:

این ایده ها را هنگام مرور این نوع سایت های رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید:

  • بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی چه می گویند؟
  • روندهای نوظهور و موضوعات داغ چیست؟
  • چه سوالاتی بارها و بارها مطرح می شوند؟

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.



منبع: https://seochatter.com/how-to-do-keyword-research-for-seo/

اغلب بهتر است از کلمات کلیدی که امتیاز KD بالایی (50 تا 100) دارند صرف نظر کنید زیرا برای کمپین های سئوی شما بسیار گران هستند. در عوض، می توانید به دنبال کلمات کلیدی با امتیاز KD پایین (30 و پایین تر) بروید که ممکن است برای رتبه بندی وب سایت شما در SERP به یک بک لینک نیاز نداشته باشد.

حجم جستجو

چنین عباراتی می توانند نقش پشتیبانی حیاتی را به عنوان کلیدواژه های ثانویه ایفا کنند که می توانید آن ها را در همان صفحه وب مورد هدف قرار دهید، یا حتی ممکن است تصمیم بگیرید آن کلمات کلیدی را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید و در نظر داشته باشید که به عنوان کلیدواژه هدف اصلی خود برای یک صفحه اختصاصی، نقش شروعی را به آنها بدهید.

این سوال آخر به ویژه هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی سؤالات مشابهی می پرسند، این احتمال وجود دارد که پاسخ های رضایت بخشی را در موتورهای جستجو پیدا نکرده باشند.

به این سوالات پاسخ دهید و هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید.

اگر همان URL ها برای عبارات کلیدی مرتبط رتبه بندی می شوند، نشانه خوبی است که باید آن کلمات کلیدی را در همان صفحه دسته بندی کنید. اگر مجموعه جدیدی از URL ها در 10 موقعیت برتر گوگل قرار دارند، بهتر است برای هر کلمه کلیدی صفحات وب جداگانه ایجاد کنید.

اگر اینطوره برودنبالش. اگر نه، بهتر است نبردهای خود را انتخاب کنید و روی کلمات کلیدی که مطمئن هستید می توانید در SERP رتبه بندی کنید تمرکز کنید. این باید شامل کلمات کلیدی کم حجم/کم KD باشد. از این گذشته، این عبارات و عبارات ممکن است تعداد زیادی از افراد را در جستجوی آنها نداشته باشند، اما این واقعیت که آنها اصلاً حجم جستجویی دارند به شما می گوید که حداقل افرادی وجود دارند که به دنبال محتوا برای آن کلمات کلیدی هستند.

ایده های کلمات کلیدی با بیشترین ارتباط با کسب و کار شما مسئول بیشتر دستاوردهای سئوی شما خواهند بود، پس چرا زمانی که در حال حاضر روی یک گنجینه بالقوه از کلمات کلیدی ارزشمند نشسته اید، ابتدا وقت خود را برای هر چیز دیگری تلف کنید؟

4. کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید

با این حال، کلمات کلیدی با حجم بالا/سختی کم برای برخی موضوعات مانند تک شاخ های دنیای سئو هستند. به احتمال زیاد کلمات کلیدی زیادی با حجم بالا پیدا کنید که توسط هزاران وب سایت رقیب با پروفایل های بک لینک قوی استفاده شده است. به آنها نمره KD بالایی می دهد. از طرف دیگر، اغلب کلمات کلیدی کم حجم زیادی وجود دارد که امتیاز KD پایینی دارند، فقط به این دلیل که اکثر وب سایت های دیگر آنها را بر اساس ترافیک احتمالی نادیده گرفته اند.

همانطور که متوجه شدید، چندین بهترین روش تحقیق کلیدواژه وجود دارد، از جمله طوفان فکری سطح بالا برای ایجاد لیستی از ایده های کلیدواژه، بهبود فرآیند تحقیق کلمات کلیدی با تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، اولویت بندی مرتبط ترین کلمات کلیدی برای کسب و کار شما، تجزیه و تحلیل هر عبارت، استفاده از داده ها برای تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی مورد نظر، استقرار محتوای بهینه شده با کلمات کلیدی و ردیابی موقعیت های رتبه بندی. پیروی از دستورالعمل ها می تواند به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی کمک کند که بهترین نتایج را برای وب سایت شما ایجاد کند.