مشاهده سئو در جستجوی ارگانیک چیست؟
انتشار: شهریور 29، 1401
بروزرسانی: 29 تیر 1404

مشاهده سئو در جستجوی ارگانیک چیست؟


این راهنما نمایان بودن جستجو و مشاهده سئو را توضیح می دهد.

هدف نهایی این است که به شما کمک کند درک کنید که چگونه این مفاهیم در نمایان بودن جستجوی ارگانیک، رتبه بندی و ترافیک یک وب سایت اعمال می شود.

ما با تعریف نمایان بودن جستجو و نمایان بودن سئو شروع می کنیم تا بتوانید نحوه استفاده از آنها در بهینه سازی موتور جستجو را مشاهده کنید. سپس یاد می گیرید که چگونه امتیاز دید یک وب سایت را در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ بررسی کنید و فهرستی از راه های بهبود درصد دید ارگانیک در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را دریافت کنید.

در پایان این صفحه، مفاهیم اصلی اندازه گیری دید سایت در کمپین های جستجوی ارگانیک را خواهید فهمید.

قابلیت مشاهده جستجو چیست؟

نمایان بودن جستجو نشان دهنده میزان نمایان بودن یک وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس تعداد نمایش ها برای مجموعه ای از کلمات کلیدی است. تخمین های نمایان بودن جستجو بر اساس میانگین حجم ترافیک و موقعیت های رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است.

دید سئو چیست؟

نمایان بودن سئو، درصد تخمینی کلیک هایی است که یک وب سایت از رتبه بندی جستجوی ارگانیک در همه کلمات کلیدی ردیابی شده دریافت می کند. دیده شدن سئو به شما کمک می کند تا کل سهم ترافیکی که یک وب سایت از رتبه بندی آن در SERP دریافت می کند، تجزیه و تحلیل کنید.

قابلیت مشاهده جستجو و مشاهده سئو را می توان به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد

اگرچه نمایان بودن جستجو و نمایان بودن سئو تعاریف فنی خاص خود را دارند، سازندگان ابزار سئو هنگام گزارش داده های نتایج جستجوی طبیعی از این عبارات به جای یکدیگر استفاده می کنند. به علاوه، هر دو معیار در مقیاسی بین 0 تا 100 اندازه گیری می شوند.

به عنوان مثال، نرم افزارهایی مانند Ahrefs، Moz و Semrush یک امتیاز دید جستجو را گزارش می کنند که نرخ کلیک (CTR) را در جستجوی ارگانیک برای همه کلمات کلیدی ردیابی شده شما تجزیه و تحلیل می کند و سپس نتیجه را به صورت درصدی از کل کلیک هایی که منجر به سایت اینترنتی. طبق تعریف، این باید به عنوان نمایان بودن SEO برچسب گذاری شود.

با این حال، ابزارهایی مانند RankRanger، Serpstat و SISTRIX مشاهده جستجوی ارگانیک را بر اساس موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی و میانگین حجم جستجو بدون در نظر گرفتن CTR گزارش می کنند. این، طبق تعریف، مشاهده موتورهای جستجو است.

آنچه در اینجا مهم است این است که بفهمید هر ابزار سئو چگونه دید در جستجوی ارگانیک را اندازه می گیرد و نرم افزار مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. (ابزارهای نمونه بعداً در این راهنما فهرست شده اند.)

امتیاز دید خوب سئو چیست؟

امتیاز دید خوب سئو بین 35 تا 45 درصد است. این امتیاز به این معنی است که وب سایت شما دارای رتبه بندی ارگانیک و نرخ کلیک خوبی است.

داشتن امتیاز دید سئو 0% نشان می دهد که وب سایت شما دارای رتبه صفر صفحه در 50 موقعیت برتر برای کلمات کلیدی ردیابی شده در SERP ها است. امتیاز 100٪ به این معنی است که سایت شما برای همه کلمات کلیدی خود در رتبه بندی جستجوی ارگانیک جایگاه اول را دارد، که انجام آن غیرممکن است.

چرا مشاهده جستجوی ارگانیک مهم است؟

دیده شدن جستجوی ارگانیک مهم است زیرا به شما بینشی از دید کلی یک وب سایت در SERP ها می دهد. هر چه درصد مشاهده جستجوی ارگانیک بیشتر باشد، کاربران بیشتری یک وب سایت را برای کلمات کلیدی مرتبط می بینند، که با نرخ کلیک بالاتر (CTR) نیز مرتبط است.

همانطور که در این راهنمای دیگر در مورد دیده شدن موتورهای جستجو ذکر شد، ردیابی قابلیت مشاهده SERP و CTR به شما کمک می کند موفقیت کمپین های بازاریابی جستجوی ارگانیک را اندازه گیری کنید. اگر دید ارگانیک افزایش یابد، می دانید که وب سایت بر اساس استراتژی سئو فعلی، جایگاه کلمات کلیدی را در SERP و ترافیک کسب می کند. اگر دید کاهش یابد، پس طرح سئو باید بهبود یابد.

نحوه بررسی نمایان بودن جستجو

نمایان بودن جستجو را می توان با یک ابزار سئو بررسی کرد که میزان دید کلی یک وب سایت را در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ اندازه گیری می کند. برخی از ابزارها فقط تعداد نمایش ها را برای مجموعه ای از کلمات کلیدی در جستجوی ارگانیک گزارش می کنند در حالی که برخی دیگر نرخ کلیک (CTR) را برای ترافیک ارگانیک در نظر می گیرند.



منبع: https://seochatter.com/search-visibility-seo/