
بروزرسانی: 04 تیر 1404
لینک های Dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟ (روند توضیح داده شد)
همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول پیوندهای dofollow بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.
در صنعت سئو، بک لینک dofollow به عنوان رای اعتماد یا تایید برای صفحه وب هدف شناخته می شود. و وزن زیادی برای الگوریتم های رتبه بندی دارد.
همانطور که متوجه شدید، فرآیند پیوند dofollow موتورهای جستجو را هدایت می کند تا لینک ها را در یک صفحه وب بخزند و آن پیوندها را به عنوان رای صاحب وب سایت برای URLهای مورد نظر بشمارند. پیوندهای Dofollow همچنین برای تأیید محبوبیت، اهمیت و اعتماد صفحات وب و همچنین انتقال ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) به URL های مقصد برای اهداف رتبه بندی کار می کنند. به همین دلیل مهم است که فاکتورهای بک لینک dofollow خاص در سئو را برای به دست آوردن بهترین نتایج رتبه بندی برای وب سایت خود درک کنید.
امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نحوه عملکرد لینک های dofollow برای سئو لذت برده باشید.
فرآیند پیوندهای dofollow شامل این است که یک مالک وب سایت یک لینک را در یک صفحه وب قرار می دهد تا آن را به یک صفحه وب در سایت دیگری که به آن اعتماد دارد متصل کند. هنگامی که گوگل و سایر موتورهای جستجو یک پیوند dofollow را در یک صفحه وب می بینند، دستورالعملی برای خزیدن URL پیوند شده ارسال می کند. در مقابل، پیوندی که با ویژگی nofollow تگ شده است به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که پیوند را نخزند (یعنی دنبال کنند).
خزنده های موتورهای جستجو نیز از پیوندهای dofollow برای یافتن محتوای جدید در وب برای فهرست کردن آن در پایگاه داده خود استفاده می کنند. علاوه بر این، بک لینک های dofollow توسط الگوریتم های موتورهای جستجو برای ارزیابی محبوبیت و اهمیت صفحات وب در اینترنت برای ایجاد امتیاز اعتبار استفاده می شوند. گوگل این سیستم را الگوریتم PageRank می نامد که یک سیستم مهم برای رتبه بندی صفحات وب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است.
فاکتورهای لینک Dofollow در سئو
خزیدن و نمایه سازی
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-do-dofollow-links-work-for-seo/
برای اهداف سئو، سه متغیر برای پیوندهای dofollow مهم هستند: مرتبط بودن، اعتبار و اعتماد. Relevancy به این معنی است که محتوای صفحه وب که شامل بک لینک است با URL هدف مرتبط است. Authority به صفحه پیوند دهنده ای اشاره دارد که دارای امتیاز Page Authority بالایی است (یعنی یک پروفایل بک لینک با کیفیت خودش). و اعتماد به این معنی است که صفحه ارسال کننده بک لینک dofollow دارای امتیاز TrustRank خوبی است.
رتبه بندی کلمات کلیدی
رتبه صفحه گوگل برای هر صفحه وب در اینترنت اندازه گیری می شود. و هر بار که یک صفحه وب یک پیوند خارجی ایجاد می کند، مقداری از آن مقدار PageRank به عنوان ارزش ویژه پیوند به سایت مورد نظر منتقل می شود.
در حال حاضر، برای وب سایت ها نیز مهم است که پیوندهای dofollow را از تعدادی دامنه ارجاع مختلف دریافت کنند، زیرا الگوریتم Google ممکن است تعداد زیادی لینک ورودی از همان سایت را مشکوک یا غیرطبیعی در نظر بگیرد.
به طور کلی، پیوندهای dofollow برای افزایش رتبه کلمات کلیدی برای صفحه هدف کار می کنند. هر چه یک URL بک لینک های dofollow بیشتری دریافت کند، سیگنال های سئوی خارج از سایت برای محتوا قوی تر است. این معمولا منجر به رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر در SERP ها می شود. و اگر لینک های dofollow حاوی همان کلمات کلیدی در متن لنگر باشند که URL هدف برای آن بهینه سازی شده است، این نوع بک لینک ها می توانند به افزایش رتبه بندی بیشتر در SERP کمک کنند.
درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بدانید
یکی از مهمترین فاکتورهای فرآیند پیوند dofollow برای سئو این است که ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) را به وب سایت هدف منتقل می کند. الگوریتم گوگل، به ویژه، کمیت و کیفیت لینک های ورودی به یک وب سایت را اندازه گیری می کند. بنابراین، داشتن تعداد زیادی لینک dofollow از وب سایت های معتبر برای رتبه بندی موتورهای جستجو مفید است.
در زیر، یک نمای کلی از فرآیند پیوند dofollow، از جمله توضیح مفصلی در مورد عوامل موثر در سئو که بر رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت تأثیر می گذارند، دریافت خواهید کرد.
این فرآیند کمک می کند تا محتوا سریع تر در SERP ایندکس شود، دید ارگانیک را افزایش می دهد و رتبه بندی را بهبود می بخشد. همانطور که قبلا ذکر شد، یک پیوند nofollow به خزنده ها می گوید که از دنبال کردن پیوندهای خارجی خودداری کنند، که می تواند سرعت نمایه سازی و دید موتور جستجو را برای URL هدف کاهش دهد.
اعتماد وب سایت
در نتیجه، وقتی موتورهای جستجو بک لینک های dofollow را می بینند که به یک وب سایت اشاره می کنند، به افزایش قابلیت اعتماد دامنه و صفحات وب مرتبط با آن کمک می کند. سیستم رتبه بندی گوگل، به ویژه، دارای یک الگوریتم TrustRank است که اعتماد سایت مبدا را که لینک dofollow از آن می آید، اندازه گیری می کند. و هر چه امتیاز اعتماد برای سایت ارسال کننده لینک خارجی بیشتر باشد، دامنه دریافت کننده آن لینک اعتماد بیشتری کسب می کند.
محبوبیت پیوند را تأیید می کند
پیوندهای Dofollow با ارسال رتبه صفحه از سایر وب سایت ها به سایت مورد نظر برای سئو کار می کنند. فرآیند پیوند dofollow به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را بر اساس محبوبیت و اعتماد آنها برای عبارات جستجوی مرتبط پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کنند.
فرآیند پیوند Dofollow توضیح داده شد
ایجاد اعتماد برای وب سایت مورد نظر بخش مهم دیگری از فرآیند پیوند dofollow است. این نوع بک لینک ها به عنوان نشانه ای از تایید سایر وب سایت ها عمل می کنند که می تواند به افزایش اعتبار صفحه وب لینک شده کمک کند.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که "لینک های dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟"
اولین راهی که لینک های dofollow برای سئو کار می کنند این است که به محتوا کمک می کنند تا در SERP خزیده شوند و ایندکس شوند. با پیوندهای dofollow، به خزنده های موتورهای جستجو دستور داده می شود که پیوندهای خروجی را دنبال کرده و صفحات وب جدید را کشف کنند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
ارائه بهترین نکات سئو ...