عناوین شغلی SEO (نقش ها و توضیحات برای صنعت سئو)
انتشار: اسفند 29، 1401
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

عناوین شغلی SEO (نقش ها و توضیحات برای صنعت سئو)

یک مدیر بازاریابی محتوا رهبری را بر عهده می گیرد تا اطمینان حاصل کند که تمام محتوای تولید شده روی برند باقی می ماند و با اهداف شرکت از جمله اهداف مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو همسو می شود.

کار یک متخصص سئو بین المللی فقط هدف قرار دادن کلمات کلیدی در مقیاس جهانی نیست. از این رو سئو بین المللی نامیده می شود). این بسیار فنی تر است و شامل وظایفی مانند اطمینان از درست بودن تگ های hreflang است تا خزنده ها بفهمند که کدام نسخه از محتوای سایت باید برای کاربران در مکان های مختلف یا افرادی که به زبان های دیگر صحبت می کنند ارائه شود.

هنگامی که یک مشتری بالقوه پیوند قوی شناسایی شد، جستجوگر پیوند یک استراتژی موثر برای ارتباط با آن مشتری و درخواست یک پیوند به وب سایت شرکت یا مشتری ایجاد می کند.

کارشناس لینک سازی

متخصص تحقیقات کلمات کلیدی از ابزارهایی مانند Semrush، Ahrefs و Google Keyword Planner استفاده می کند تا ارزیابی کند که کدام کلمات کلیدی ارزش هدف گذاری دارند و توصیه هایی برای کلمات کلیدی به تیم های بازاریابی و سایر متخصصان سئو ارائه می دهد.

به عنوان یک موقعیت رهبری، مدیر SEO باید بتواند یک تیم را مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که همه با هم در جهت یک هدف مشترک کار می کنند.

تحلیلگر سئو

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.



منبع: https://seochatter.com/seo-job-titles/

تحلیلگران سئو ممکن است مسئول انجام ممیزی های فنی و محتوایی، تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل کمپین های سئوی رقبا باشند. افرادی که دارای این موقعیت شغلی SEO هستند همچنین به دانش کاری عالی از ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console نیاز دارند تا بتوانند داده های عملکرد SEO را به ذینفعان ارائه دهند.

استراتژیست سئو

استراتژیست های سئو معمولاً با تیم های بازاریابی و دیجیتال همکاری نزدیکی دارند تا اطمینان حاصل کنند که سئو به طور کامل در حضور آنلاین یک برند یکپارچه شده است. افرادی که دارای این عنوان شغلی سئو هستند نیز ممکن است به عنوان رابط بین این تیم ها و مدیریت شرکت عمل کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام تلاش های سئو به اهداف کلی شرکت کمک می کند.

سئو محتوا نویس

اگرچه برخی افراد SEO Copywriters و SEO Content Writers را یک نوع عنوان شغلی می دانند، اما از نظر فنی مسئولیت های متفاوتی دارند.

نقش یک مدیر سئو مستلزم دانش گسترده ای از تمام جنبه های سئو، از جمله سئو داخلی، سئوی خارج از صفحه، سئو فنی و تحقیقات کلمات کلیدی، و همچنین درک الگوریتم های موتورهای جستجو است.

اگر شرکت آنها جستجوگر لینک اختصاصی نداشته باشد، یک متخصص لینک بیلدینگ ممکن است فرصت های ایجاد لینک را نیز شناسایی کند.

کارشناس تحقیقات کلمات کلیدی

اکثر کمپین های سئو که توسط یک آژانس یا سازمان انجام می شود با متخصص تحقیقات کلمات کلیدی شروع می شود، که کارش یافتن کلمات کلیدی مرتبط است که می توانند برای افزایش دید موتورهای جستجو و افزایش ترافیک هدف قرار گیرند.

یک استراتژیست سئو مسئولیت طراحی و اجرای یک استراتژی سئو را بر عهده می گیرد که با اهداف سازمان همسو باشد.