تفاوت در سئو چیست؟
انتشار: اردیبهشت 21، 1402
بروزرسانی: 04 تیر 1404

تفاوت در سئو چیست؟

جستجوی معنایی یک روش جستجوی داده است که معنای یک عبارت جستجو را با تمرکز بر زمینه و هدف پشت جستجو نشان می دهد. جستجوی معنایی فراتر از تطبیق اسناد در وب است که حاوی کلمات کلیدی یکسان در یک عبارت جستجو هستند.

جزئیات جستجوی معنایی

هدف

هدف اصلی جستجوی کلمه کلیدی ارائه رکوردهای جستجو است که به طور خاص با کلمات استفاده شده در پرس و جو مطابقت داشته باشد. همچنین به عنوان جستجوی لغوی شناخته می شود، یک موتور جستجوی کلیدواژه به دنبال مطابقت های تحت اللفظی (یا انواع نزدیک) کلمات پرس و جو تایپ شده توسط کاربر بدون هیچ تلاشی برای درک معنای واقعی پرس و جو می گردد.

فواید

سریع و کارآمد

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول جستجوی معنایی و کلمات کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

جستجوی کلمات کلیدی همچنین برای یافتن نام ها، تاریخ ها و سایر اطلاعاتی که احتمال تغییر آن ها وجود ندارد، خوب است. هنگامی که محتوا شامل جزئیات خاصی است یا در ابرداده با آن برچسب گذاری می شود، آن رکوردها را می توان به سرعت و به راحتی با موتور جستجوی کلمه کلیدی پیدا کرد.

حدس زدن الگوریتم را حذف می کند

از آنجا که جستجوی کلمه کلیدی نیازی به تفسیر معنای متنی یک عبارت جستجو ندارد، هیچ حدسی وجود ندارد که باید توسط الگوریتم انجام شود. اگر یک سند یا سابقه حاوی کلمه کلیدی مطابقت دقیق (یا نوع نزدیک) نباشد، محتوا به جستجوگر بازگردانده نخواهد شد.

جستجوی معنایی یا جستجوی کلیدواژه کدام بهتر است؟

Adobe Bridge نمونه بارز موتور جستجوی کلمات کلیدی است. از جستجوی واژگانی برای یافتن و بازیابی تصاویر، عکس ها و ویدیوها از پایگاه داده ای استفاده می کند که با متادیتا برچسب گذاری شده است که شامل کلمات و عبارات خاصی است که محتوای بصری را توصیف می کند. با موتور جستجوی کلمه کلیدی مانند Bridge، می توانید به راحتی هر نوع محتوایی را با افزودن یک کلمه کلیدی مطابقت دقیق (یا نوع نزدیک) به ابرداده، در صورتی که قابل اجرا نیست، در نتایج جستجو ظاهر کنید.

جزئیات جستجوی کلمه کلیدی

هدف

در جستجوی معنایی، نتایج جستجو قطعات بهتری از اطلاعات را برمی گرداند که قبل از کلیک بر روی URL، نگاه بهتری به محتوای یک صفحه وب در اختیار کاربران قرار می دهد. این به یک موتور جستجوی معنایی اجازه می دهد تا عناوین اطلاعاتی را استخراج کند که با دقت بیشتری آنچه کاربر در جستجوی آن است را نشان دهد، حتی اگر محتوا شامل کلمات کلیدی جستجوی دقیق یکسانی نباشد.

تجربه کاربری مثبت

جستجوی معنایی بهتر از جستجوی کلمه کلیدی برای یک موتور جستجوی عمومی است زیرا جستجوی معنایی بهینه شده است تا نتایج مرتبط تری را برای پرس و جو ارائه دهد. جستجوی معنایی به جای تطبیق کلمات یا عبارات دقیق مانند جستجوی کلمه کلیدی، بر استخراج معنای پرس و جو متمرکز است.

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.



منبع: https://seochatter.com/semantic-search-vs-keyword-search-difference/

جستجوی کلیدواژه یک روش جستجوی داده است که از جستجوی واژگانی برای یافتن مطابقت تحت اللفظی کلمات پرس و جو در رکوردهای جستجو استفاده می کند. اگر مطابقت ایجاد شود، رکورد در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

جستجوی معنایی نتایج جستجوی بهتری را برای کاربر فراهم می کند زیرا فهرست ها بر اساس معنا و هدف جستجوگر است. از طریق تطبیق مفهوم و پردازش زبان طبیعی، یک موتور جستجوی معنایی می تواند نتایج دقیق تری ارائه دهد که با مفهوم متنی کاربر مطابقت دارد.