تفاوت در سئو چیست؟
انتشار: دی 21، 1401
بروزرسانی: 04 تیر 1404

تفاوت در سئو چیست؟


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) متن ALT تصویر در مقابل متن عنوان را پوشش می دهد.

همانطور که در زیر خواهید دید، متن عنوان و متن ALT تصویر اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربران وب سایت دارند. و دانستن تفاوت بین متن ALT تصویر و متن عنوان برای SEO به شما کمک می کند تا نحوه استفاده صحیح از هر عنصر را برای افزایش رتبه و ترافیک خود درک کنید.

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول متن ALT تصویر و متن عنوان بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

ارائه بهترین نکات سئو ...

تفاوت بین متن ALT تصویر و متن عنوان چیست؟

تفاوت اصلی بین متن ALT تصویر و متن عنوان این است که متن ALT تصویر برای مشخص کردن اطلاعات مربوط به تصاویر برای صفحه خوان ها و موتورهای جستجو استفاده می شود، در حالی که وقتی کاربر روی عنصر HTML قرار می گیرد، متن عنوان به عنوان متن قابل مشاهده نمایش داده می شود.

متن ALT تصویر در مقابل مقایسه متن عنوان

جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین متن ALT تصویر و متن عنوان را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.

پارامترمتن ALT تصویرمتن عنوان
تعریفمحتوای یک تصویر را در یک صفحه وب توصیف می کنداطلاعات مربوط به یک عنصر HTML را مشخص می کند
هدف اولیهبرای توصیف دقیق یک تصویر برای صفحه خوان هابرای ارائه اطلاعات اضافی در مورد یک عنصر برای بهبود تجربه کاربر
هدف ثانویهبرای اطلاع رسانی به خزنده های موتورهای جستجو در مورد محتوای یک تصویر برای نمایه سازیهیچ یک
محدودیت کاراکترهیچ یک؛ اما 150 یا کمتر توصیه می شودهیچ یک؛ اما 140 یا کمتر توصیه می شود
فاکتور رتبه بندی سئوآرهآره

متن ALT تصویر چیست؟

متن ALT تصویر متنی جایگزین برای تصاویر است که محتوای تصویر را در ارتباط با صفحه وب یا سند توصیف می کند. ویژگی های متن تصویر ALT توسط نرم افزار صفحه خوان استفاده می شود و توسط عنکبوت های موتورهای جستجو برای فهرست بندی تصاویر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خزیده می شود.

جزئیات متن ALT برای SEO

هدف

هدف اصلی از ویژگی های متن ALT ارائه اطلاعات توصیفی برای تصاویر است تا وب سایت ها را برای کاربران دارای اختلالات بینایی قابل دسترس تر کند. همچنین با نمایش متن به جای عکس ها یا گرافیک هایی که در صفحه بارگذاری نمی شوند، تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

با این حال، برای هدف سئو، متن ALT توسط خزنده های موتورهای جستجو تجزیه و تحلیل می شود تا به درستی تصاویر را در SERP ها برای پرس و جوهای مرتبط فهرست و رتبه بندی کند. به عنوان یک مزیت ثانویه، ویژگی های ALT همچنین با دادن داده های SEO اضافی به الگوریتم رتبه بندی Google که می تواند برای تأیید موضوعات کلیدواژه اصلی صفحه از آن استفاده کند، بهینه سازی موتور جستجوی درون صفحه را بهبود می بخشد.

محدودیت کاراکتر

حداکثر محدودیت کاراکتر برای برچسب های متنی ALT وجود ندارد. با این حال، بهترین روش SEO برای ویژگی های ALT استفاده از 150 کاراکتر یا کمتر است. هم صفحه خوان ها و هم خزنده های موتورهای جستجو، خواندن محتوای تگ های ALT تصویر بین 125 تا 150 کاراکتر را متوقف می کنند، بنابراین بهتر است متن ALT خود را تا حد امکان برای اهداف سئو کوتاه نگه دارید.



منبع: https://seochatter.com/image-alt-text-vs-title-text-difference-in-seo/