تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده در مقابل بک لینک ها (توضیح داده شده)
انتشار: دی 22، 1401
بروزرسانی: 21 تیر 1404

تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده در مقابل بک لینک ها (توضیح داده شده)


بر کسی پوشیده نیست که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و لینک سازی دست به دست هم می دهند.

شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. یک پروفایل پیوند قوی شانس شما را برای رتبه بندی برای عبارت کلیدی مورد نظرتان افزایش می دهد، که به افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک به وب سایت شما کمک می کند.

دو جزء از یک پروفایل لینک سالم، بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده هستند. اما تفاوت بین ارجاع دامنه در مقابل بک لینک چیست؟

همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، بک لینک ها بازدیدکنندگان را از یک وب سایت به وب سایت دیگر هدایت می کنند، در حالی که دامنه های ارجاع دهنده، وب سایت هایی هستند که بک لینک ها از آنها می آیند. بک لینک توسط موتورهای جستجو برای تعیین محبوبیت محتوای یک وب سایت استفاده می شود در حالی که دامنه های ارجاع توسط موتورهای جستجو برای تعیین اینکه کدام سایت ها به سایت دیگری پیوند داده می شوند استفاده می شود.

اغلب برای مبتدیان درک تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها سخت است، اما هر دو برای سئو مهم هستند. و دانستن اینکه موتورهای جستجو چگونه آنها را تفسیر می کنند می تواند به شما در افزایش رتبه، ترافیک و نرخ تبدیل کمک کند.

بیایید به جزئیات زیر بپردازیم!

ارائه بهترین نکات سئو ...

ارجاع دامنه ها در مقابل بک لینک ها

تفاوت اصلی بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها در این است که دامنه های ارجاع دهنده وب سایت هایی هستند که بک لینک های شما از آنها می آیند در حالی که بک لینک ها لینک های واقعی در سایت هایی هستند که به صفحات وب شما لینک می دهند. یک دامنه ارجاع دهنده می تواند یک یا چند بک لینک به یک وب سایت داشته باشد.

بک لینک چیست؟

بک لینک که به عنوان لینک ورودی نیز شناخته می شود، یک لینک است که از یک وب سایت خارجی به یک صفحه خاص در وب سایت شما اشاره می کند. شما می توانید بیش از یک بک لینک از همان صفحه یا سایت کسب کنید. (برای جزئیات بیشتر در مورد شباهت های این دو اصطلاح، به این صفحه در مورد بک لینک ها در مقابل لینک های ورودی مراجعه کنید.)

پیوندها را می توان در عناصر مختلفی مانند متن، دکمه ها، تصاویر و موارد دیگر جاسازی کرد. وقتی گوگل صفحه جدیدی را در سایت شما ایندکس می کند، پیوندهای موجود در آن صفحه را می خزد تا بفهمد آیا صفحات دیگری وجود دارد که ارزش دنبال کردن را داشته باشند یا خیر.

هنگامی که بک لینک ها در متن جاسازی می شوند، کلمات قابل کلیک در هایپرلینک به عنوان متن لنگر پیوند شناخته می شوند. Anchor text وزن رتبه بندی در گوگل را دارد. این به کاربرد زمینه برای اینکه پیوند کاربر را به کجا هدایت می کند و محتوا در مورد آن چه خواهد بود، کمک می کند.



منبع: https://seochatter.com/referring-domains-vs-backlinks-difference/