به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی مانند "بازاریابی موتور جستجو" دارای کلمات کلیدی مرتبط معنایی مانند نتایج جستجوی ارگانیک، تبلیغات جستجوی پولی و صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است.
گوگل استفاده از کلمات کلیدی معنایی را با به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 معرفی کرد. به عنوان یک موتور جستجوی معنایی، گوگل (و سایر پلتفرم ها) اکنون می توانند هدف واقعی جستجوهای کاربران را درک کنند، نه اینکه فقط نتایج را بر اساس فراوانی کلمات کلیدی برگرداند.
هدف از کلمات کلیدی مرتبط معنایی پیوند دادن موجودیت هایی است که به یکدیگر متصل هستند تا عمق اطلاعات در مورد یک موضوع صفحه وب را افزایش دهند تا به الگوریتم های موتور جستجو کمک کنند تا فهرست بندی و رتبه بندی صحیح کلمات کلیدی مرتبط را تعیین کنند. کلمات کلیدی مرتبط معنایی همچنین به موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ اجازه می دهند تا بهترین صفحات وب را با عبارت های جستجو بر اساس قصد کاربر مطابقت دهند.
کلمات کلیدی مرتبط معنایی چیست؟