
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
تعریف و معنی مزرعه لینک
یک شبکه وبلاگ خصوصی برای پیوند دادن به یک سایت هدف برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود. PBN ها یک روش سئو کلاه سیاه برای تولید بک لینک های مصنوعی هستند که دستورالعمل های موتورهای جستجو را نقض می کنند، که در رده Spamdexing قرار می گیرد. یک PBN همچنین می تواند توسط صاحبان وب سایت هایی که یک مزرعه محتوا را برای تولید مقدار زیادی محتوا با هدف ایجاد درآمد از طریق تبلیغات و کلیک ها استخدام می کنند، استفاده شود.
مزارع پیوند را می توان به صورت دستی یا خودکار با استفاده از نرم افزار یا خدمات ایجاد کرد. مزارع پیوند می توانند تأثیرات منفی بر روی وب سایت هایی که در آنها شرکت می کنند داشته باشند، مانند جریمه شدن یا ممنوع شدن توسط موتورهای جستجو، از دست دادن اعتبار و شهرت، یا انتشار بدافزارها و ویروس ها.
پیوند تاریخچه مزرعه
در نتیجه، مزارع پیوند برای هدف قرار دادن Inktomi توسعه یافتند زیرا چندین موتور جستجوی محبوب مانند یاهو از فهرست Inktomi برای نمایش نتایج جستجو برای کاربران استفاده کردند. تکنیک های تولید پیوند به وب سایت های کسب وکارهای آنلاین که پیوندهای طبیعی کمی داشتند، در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با سایت های بزرگ تر و معتبرتر در فهرست Inktomi به رقابت پرداختند.
برای مبارزه با مزارع پیوند، موتورهای جستجو صفحاتی را با ویژگی های مزرعه پیوند از فهرست سازی و نتایج جستجو حذف می کنند. آنها همچنین برخی از دامنه ها را به طور کامل از فهرست های خود حذف می کنند که از تکنیک های هرزنامه پیوند استفاده می کنند تا از تأثیر آنها بر رتبه بندی جستجو جلوگیری کنند.
مزارع پیوندی که از یک PBN استفاده می کنند با انتقال ارزش لینک از سایت مبدا به سایت هدف از طریق یک بک لینک برای افزایش اعتبار PageRank. مزیت PBN این است که صاحب وب سایت می تواند به طور مصنوعی بک لینک های با کیفیت بالا را برای یک سایت مورد نظر بدون نیاز به تبلیغات یا تبلیغات ایجاد کند. مالک PBN همچنین متن لنگر و جریان بک لینک ها را به هر URL هدفی که می خواهد کنترل می کند.
پاسخ موتور جستجو به مزارع لینک
مزرعه لینک به گروهی از وب سایت ها گفته می شود که همگی به یکدیگر لینک می دهند تا رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهند. مزارع پیوند نوعی از هرزنامه های وب هستند که دستورالعمل های کیفیت موتورهای جستجو را نقض می کنند.
Inktomi دو شاخص داشت. شاخص اولیه که نتایج جستجو را تولید می کرد، تنها حدود 100 میلیون فهرست داشت. صفحاتی که لینک های ورودی کمی داشتند هر ماه از این فهرست خارج می شدند که برخی از کارشناسان بازاریابی موتورهای جستجو کشف کردند.
گوگل پنگوئن وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که از لینک های هرزنامه یا با کیفیت پایین، پر کردن کلمات کلیدی یا سایر تاکتیک های هرزنامه وب برای رتبه بندی سئو استفاده می کردند. Google Penguin تقریباً 3.1٪ از جستجوهای جستجو در انگلیسی و سایر زبان ها را تحت تأثیر قرار داد. Google Penguin چندین به روز رسانی داشت و در سال 2016 به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل تبدیل شد و اکنون در زمان واقعی برای فیلتر کردن مزارع پیوند و سایر تکنیک های هرزنامه ایجاد لینک دستکاری اجرا می شود.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
مزارع پیوند در سال 1999 به عنوان راهی برای بازاریابان سئو کلاه سیاه (بهینه سازی موتورهای جستجو) برای دستکاری موتور جستجوی Inktomi، که برای رتبه بندی نتایج جستجوی خود بر محبوبیت پیوندها تکیه داشت، محبوب شدند.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.