
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
تعریف و معنی الگوریتم رتبه بندی – سئو چتر
الگوریتم های رتبه بندی اغلب به روزرسانی می شوند تا نتایج جستجوی بهتری را برای کاربران ارائه دهند، که تعیین عوامل کلیدی آنها را دشوارتر می کند. به عنوان مثال، الگوریتم گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد که از سرعت صفحه وب سایت، برجستگی کلمه کلیدی، کیفیت بک لینک، EEAT (تجربه، تخصص، قدرت، اعتماد)، سیگنال های تجربه کاربر و غیره متغیر است.
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
الگوریتم رتبه بندی چیست؟
الگوریتم PageRank گوگل نتایج جستجو را بر اساس امتیاز اعتبار لینک های دریافتی ایجاد می کند، در حالی که الگوریتم رتبه بندی بینگ از هاب ها و مقامات (همچنین به عنوان جستجوی موضوعی ناشی از Hyperlink یا HITS شناخته می شود) برای نشان دادن مرتبط ترین نتایج برای یک پرس و جو استفاده می کند. معیار مرجع در الگوریتم رتبه بندی HITS ارزش محتوای صفحه را تخمین می زند و مقدار hub ارزش پیوندهای آن به صفحات دیگر را تخمین می زند.
الگوریتم رتبه بندی مجموعه ای از سیستم های ریاضی محاسبات است که صفحات وب و اسناد را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بر اساس معیارهای خاص رتبه بندی می کند.
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
بینگ، گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های رتبه بندی متفاوتی برای ارائه نتایج به کاربران استفاده می کنند، اما اکثر پلتفرم ها جزئیات الگوریتم های رتبه بندی خود را مخفی نگه می دارند. با این حال، بیشتر موتورهای جستجو از الگوریتم های رتبه بندی احتمالی استفاده می کنند که صفحات وب را بر اساس ارتباط آنها با یک عبارت جستجو و تعداد لینک هایی که به URL اشاره می کنند برای اندازه گیری اهمیت آن رتبه بندی می کنند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/ranking-algorithm-definition/
نویسنده: تیم تحریریه هادی جهانی