بینگ با Google برای به اشتراک گذاشتن سیگنال ها و داده های مربوط به مزارع محتوا و سایر اشکال هرزنامه های وب همکاری کرد. بینگ همچنین با Blekko، یک موتور جستجوی کوچکتر همکاری کرد که به کاربران اجازه می دهد مزارع محتوا و سایر سایت های ناخواسته را فیلتر کنند.
DuckDuckGo قابلیت مشاهده مزارع محتوا را حذف می کند
علاوه بر کپی کردن محتوا با هدف ایجاد درآمد، سایت های اسکریپر اغلب برای راه اندازی یک مزرعه لینک با هدف افزایش رتبه سئو برای سایر وب سایت ها استفاده می شوند. این یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که در دسته Spamdexing قرار می گیرد، دستکاری عمدی در رتبه بندی موتورهای جستجو.
در فوریه 2011، گوگل تایید کرد که بازخوردی از کاربران در مورد مشکل مزارع محتوا در فهرست خود دریافت کرده است. پاسخ گوگل به مزارع محتوا به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی خود برای کاهش دید و تاثیر محتوای بی کیفیت یا هرزنامه بر نتایج جستجوی خود بود. این تغییر الگوریتم که «Google Panda» نامیده شد، حدود 12 درصد از نتایج جستجوی ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد و سایت هایی را هدف قرار داد که محتوای کم عمق، کپی، چرخش یا نامربوط تولید شده توسط کارخانه های تولید محتوا داشتند. گوگل در طول سال ها به اصلاح و بهبود الگوریتم خود برای مبارزه با مزارع محتوا و سایر اشکال هرزنامه های وب ادامه داد.
استراتژی مزرعه محتوای یاهو
Demand Media الگوریتمی را توسعه داد که موضوعات با پتانسیل تبلیغاتی بالا را بر اساس داده های جستجوی موتور جستجو و پیشنهادات در مزایده های تبلیغاتی شناسایی می کرد. بیشتر موضوعات در زمینه نحوه ارائه محتوا و مشاوره بود. با استفاده از این استراتژی، این شرکت توانست به فریلنسرها سفارش کند تا مقادیر زیادی محتوای با کیفیت پایین تولید کنند تا آن عبارت های جستجو را هدف قرار دهند تا از طریق درآمد تبلیغات درآمد کسب کنند.
چگونه
یکی دیگر از کانال های YouTube که ویدیوهایی در مورد صنایع دستی، هک ها و نکات DIY تولید می کند، که اغلب از مواد بازیافتی یا استفاده مجدد استفاده می کنند. این شرکت متعلق به First Media است، شرکتی که گزارش شده است که سایر کانال ها و وب سایت های مزرعه محتوا را اداره می کند.
ساخته شده برای سایت های AdSense
برخی از صاحبان وب سایت، نسخه خود از مزرعه محتوا را با راه اندازی یک سایت scraper ایجاد می کنند که محتوای وب سایت های دیگر را با استفاده از فناوری های scraping وب کپی می کند. سایت های Scraper همچنین ممکن است حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر باشند تا به پنهان کردن شیوه های خراش دهی وب از خزنده های موتورهای جستجو کمک کنند.
مزارع محتوا یک مشکل بزرگ برای موتورهای جستجو ایجاد می کنند زیرا محتوا تمایل دارد کاربران را به نتایج کمتر مرتبط و با کیفیت پایین تری برساند که تأثیر منفی بر تجربه کاربر دارد.
این یکی دیگر از نمونه های مزرعه محتوای کلاسیک بود. این وب سایتی بود که به مشارکت کنندگان پول پرداخت می کرد تا مقاله هایی درباره هر موضوعی بنویسند، اغلب براساس کلمات کلیدی جستجوی محبوب. این رویه، روزنامه نگاری سنتی را جایگزین روزنامه نگاری سنتی کرد که با کاهش جمع آوری اخبار اصلی و بررسی منابع برای دقت، هزینه را کاهش می دهد. Associated Content در سال 2010 توسط یاهو خریداری شد و به Yahoo Voices تغییر نام داد، اما در سال 2014 تعطیل شد.
کاردستی 5 دقیقه ای
روش های مورد استفاده توسط مزارع محتوا عبارتند از:
- استخدام تعداد زیادی نویسنده انسانی.
- استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) برای تولید محتوای انبوه.
- حذف محتوا از سایت های دیگر.
- چرخش محتوای موجود در وب.
- جمع آوری مطالب از وب سایت های دیگر
- کپی کردن مطالب از وب سایت های دیگر
- تولید خودکار ویدیوهای با کیفیت پایین.
- سرقت محتوای ویدیویی از سایر سازندگان ویدیو و استفاده مجدد از آن به عنوان کلیپ های جدید.
در پاسخ. موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo، Bing و DuckDuckGo اقداماتی را برای به روزرسانی الگوریتم ها و نتایج جستجو انجام داده اند تا قابلیت مشاهده در صفحات نتایج موتورهای جستجو را برای مقالات و ویدیوهای تولید شده توسط تکنیک های کشاورزی محتوا حذف کنند.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
پاسخ DuckDuckGo به مزارع محتوا استفاده از API های مختلف وب سایت های دیگر برای نمایش نتایج سریع به جای نمایش نتایج جستجو از مزارع محتوا بود. DuckDuckGo همچنین به کاربران اجازه می دهد تا مزارع محتوا و سایر سایت های ناخواسته را با استفاده از نحو "bang" (!w) قبل از جستجوهای جستجو، که فقط نتایج را از یک سایت یا سرویس خاص استخراج می کند، فیلتر کنند.
خلاصه مزرعه محتوا
سایت هایی که در تولید محتوا شرکت می کنند ممکن است از پست های وبلاگ، مقاله ها و ویدیوها برای هرزنامه های اجتماعی برای افزایش تعداد بازدید از صفحه و بازدیدهای ویدیویی استفاده کنند یا پیوندهای مخربی را برای کاربران ناآگاه کلیک کنند.
ویژگی های مزرعه محتوا
مزرعه محتوا شرکتی است که حجم زیادی از محتوای کم کیفیت را با هدف رتبه بندی در موتورهای جستجو برای ایجاد درآمد تبلیغاتی از طریق بازدید از صفحه تولید می کند. مزارع محتوا از نویسندگان آزاد استفاده می کنند تا محتوایی را در مورد موضوعاتی بر اساس جستارهای جستجوی محبوب تولید کنند.