انواع Anchor Text در SEO (7 نوع مختلف توضیح داده شده است)
انتشار: دی 22، 1401
بروزرسانی: 04 تیر 1404

انواع Anchor Text در SEO (7 نوع مختلف توضیح داده شده است)


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انواع مختلف انکر تکست در سئو را توضیح می دهد.

در زیر، فهرستی از انواع انکر تکست با اصطلاحات و تعاریف آن ها را می بینید تا بتوانید نحوه کاربرد آنها در سئو را درک کنید.

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول انکر تکست بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.

ارائه بهترین نکات سئو ...

انواع Anchor Text در سئو

1. Exact Match Anchor Text

اولین نوع انکر تکست در سئو، انکرهای تطبیق دقیق هستند. این به متن لنگر پیوند اشاره دارد که دقیقاً با عبارت کلیدی هدفی که می خواهید در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ رتبه بندی کنید، مطابقت دارد.

متن لنگر تطبیق دقیق قوی ترین شکل لنگر برای سئو است، زیرا به الگوریتم های رتبه بندی قوی ترین سیگنال را برای جستارهایی که صفحه هدف باید در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی کند، می دهد.

با این حال، مهم است که در کمپین ساخت لینک بیش از حد از متن لنگر تطبیق استفاده نکنید، زیرا اگر سیستم های رتبه بندی تشخیص دهند که شما در حال دستکاری متن لنگر برای رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو هستید، ممکن است منجر به جریمه دستی یا الگوریتمی شود.

مثال: «بهترین کتاب های سئو» یک متن لنگر منطبق کامل برای صفحه ای است که آن عبارت کلیدی خاص را هدف قرار می دهد.

2. عبارت Match Anchor Text

نوع دیگری از متن لنگر، مجریان تطبیق عبارت است. این نوع شامل عبارت مطابقت دقیق و همچنین کلمات اضافی قبل یا بعد از متن است تا پیوند لنگر طبیعی تر به نظر برسد.

مثال: «لیست بهترین کتاب های سئو» یک عبارت تطبیق متن است زیرا حاوی عبارت کلیدی دقیق «بهترین کتاب های سئو» و همچنین کلمات اضافی «The» و «list» است.



منبع: https://seochatter.com/types-of-anchor-text-in-seo/