انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل (4 نوع تطبیق توضیح داده شده است)
امیدوارم از این راهنمای در مورد انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل لذت برده باشید.
بهترین نوع تطبیق کلمه کلیدی برای تبلیغات گوگل، Broad Match است. نوع تطابق گسترده، تنظیمات پیش فرض Google Ads است و به تبلیغات شما اجازه می دهد تا در نتایج جستجو برای پرسش های مرتبط با معنای کلمات کلیدی شما نمایش داده شوند، اما لزوماً حاوی عبارات دقیق نیستند.
همانطور که در این راهنمای دیگر در مورد کلمات کلیدی منفی توضیح داده شد، هنگام انتخاب تطابق کلمات کلیدی منفی برای کمپین های جستجوی Google AdWords، می توانید از تطابق گسترده، تطابق عبارت یا تطابق دقیق برای کلمات کلیدی منفی استفاده کنید. نوع پیش فرض Negative Broad Match است. برای استفاده از تطابق عبارت منفی، نقل قول ها را در اطراف کلمه کلیدی خود اضافه کنید و برای استفاده از نوع تطابق دقیق منفی، براکت هایی را در اطراف خود اضافه کنید. .
تطابق گسترده منفی: اگر جستجو حاوی تمام عبارات کلیدواژه منفی باشد، تبلیغات نشان داده نخواهد شد، حتی اگر این عبارات به ترتیب متفاوتی باشند. دستور خاصی لازم نیست.
تطابق عبارت منفی: اگر جستجو حاوی کلمات کلیدی دقیق به همان ترتیب باشد، تبلیغات نشان داده نخواهد شد. نحو شامل نقل قول هایی در اطراف کلمه کلیدی شما مانند "iPhone" است.
تطابق دقیق منفی: اگر جستجو حاوی کلمات کلیدی دقیق باشد، به همان ترتیب، بدون کلمات اضافی، تبلیغات نشان داده نخواهد شد. نحو شامل براکت هایی در اطراف کلمه کلیدی شما مانند [iPhone].
نمودار مقایسه انواع کلمات کلیدی تبلیغات گوگل
نوع تطبیق کلمه کلیدی
معیارهای تطبیق
جستجوهای تبلیغات گوگل
مسابقه گسترده
تطبیق سست
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که به کلمه کلیدی مربوط می شوند نشان داده می شود.
تطبیق عبارت
تطبیق متوسط
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که معنی کلمه کلیدی را در بر می گیرند نشان می دهد.
مطابقت کامل
تطبیق تنگ
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که همان معنای کلمه کلیدی هستند نشان داده می شود.
تطابق کلمه کلیدی منفی
تطبیق را حذف کنید
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که حاوی کلمه کلیدی هستند نمایش داده نمی شود.
کدام نوع تطبیق کلمه کلیدی برای تبلیغات گوگل بهترین است؟
استفاده از «تطابق گسترده» با «مناقصه هوشمند» به Google این امکان را می دهد تا سریعاً بفهمد که کدام عبارت جستجو برای تبلیغات شما بهتر عمل می کند تا بتوانید بالاترین بازگشت سرمایه را برای کمپین های خود داشته باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد استفاده از شبکه نمایش گوگل برای تبلیغ کسب و کار خود، این راهنمای مرتبط در کمپین های نمایش هوشمند را ببینید.
خلاصه انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل
Google Broad Match را توصیه می کند زیرا به شما کمک می کند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید در حالی که زمان کمتری را صرف ایجاد فهرست های کلیدواژه پیچیده می کنید که از شما می خواهد انواع تطابق دیگر، از جمله تطابق دقیق، تطابق عبارت یا تطابق منفی را مشخص کنید.
نوع تطابق گسترده، نوع پیش فرض Google Ads است و با Smart Bidding بهترین کار را می کند، این قابلیتی است که از یادگیری ماشینی برای بهینه سازی تبلیغات شما برای تبدیل در هر حراجی استفاده می کند، بنابراین نیازی به ایجاد فهرست های پیچیده کلمات کلیدی با استفاده از Phrase Match یا انواع تطابق دقیق
در این مقاله با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز آشنا خواهید شد.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
با این حال، برای اطمینان از اینکه ترافیک تا حدودی مرتبط است، گوگل فعالیت های جستجوی هر کاربر، محتوای صفحه فرود و سایر کلمات کلیدی در گروه تبلیغاتی شما را نیز در نظر می گیرد تا بهترین ارزیابی را انجام دهد که کلمه کلیدی Broad Match برای کدام عبارت های جستجو باید ظاهر شود. برای در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP).
نوع تطبیق عبارت
نحو استفاده از تطابق دقیق در تبلیغات گوگل این است که در اطراف کلمات کلیدی خود پرانتز قرار دهید، مانند [men’s hats].
اگر کلمه کلیدی شما "کفش دویدن" است، تبلیغ شما می تواند برای سوالاتی مانند "خرید کفش دویدن"، "کفش دویدن برای مردان"، "کفش دویدن برای زنان"، "کفش دویدن"، "لوازم دویدن"، "دویدن" نمایش داده شود. پوشاک» و غیره
چهار نوع کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل وجود دارد: تطابق گسترده، تطابق عبارت، تطابق دقیق و تطابق منفی. هر یک از این انواع تطابق کلمات کلیدی Google Ads تعیین می کند که کلمه کلیدی چقدر باید با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد تا تبلیغ برای حراج در نظر گرفته شود.
نوع تطابق گسترده
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما «قاب آیفون» بود، آگهی شما می تواند برای جستجوهایی مانند «بهترین قاب آیفون»، «قاب آیفون قرمز»، «قاب محافظ آیفون با بند»، «قاب محافظ آیفون»، «سیلیکون» نمایش داده شود. قاب آیفون» و غیره
نوع تطابق دقیق
تطابق منفی نوع خاصی از انواع تطابق برای Google Ads است که به شما امکان می دهد تبلیغات خود را از نمایش داده های جستجویی که حاوی عبارات خاصی هستند حذف کنید. با کلمات کلیدی Negative Match، می توانید مکان های تبلیغاتی خود را تنظیم کنید تا با نمایش تبلیغات خود برای جستجوهایی که بیشترین بازگشت سرمایه را ارائه نمی دهند، بودجه کمپین خود را هدر ندهید.
مانند گوگل در اینجا توضیح می دهد"هنگام انتخاب کلمات کلیدی منفی برای کمپین های جستجو، به دنبال عبارات جستجویی باشید که مشابه کلمات کلیدی شما هستند، اما ممکن است مشتریانی را که در جستجوی محصول متفاوتی هستند، تامین کند. برای مثال، اگر شما یک اپتومتریست هستید که عینک می فروشد، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی منفی را برای عبارات جستجو مانند «لیوان شراب» و «لیوان نوشیدن» اضافه کنید.
نحو استفاده از Phrase Match در گوگل ادز، قرار دادن نقل قول در اطراف کلمه کلیدی شما، مانند "مورد آیفون" است. نوع تطابق عبارت کمک می کند که تبلیغات Google شما برای جستجوهای کلیدواژه کمتری نسبت به «تطابق گسترده»، اما جستجوهای بیشتر از «تطابق دقیق» (در ادامه توضیح داده شود) ظاهر شود.
Phrase Match یکی دیگر از انواع تطبیق کلمات کلیدی Google Ads است و کنترل بیشتری نسبت به موارد کلیدی Broad به شما می دهد. با Phrase Match، تبلیغات شما در جستجوهایی که شامل معنای کلمه کلیدی شما در کمپین گوگل ادوردز شما هستند و همچنین جستجوهایی که حاوی مترادف و جمع هستند نشان داده می شود.
نوع تطابق گسترده نیز با Smart Bidding در Google AdWords بهترین کار را دارد. Smart Bidding یک سیستم خودکار است که برای هر حراج از هر پرس و جو قیمت پیشنهادی را تعیین می کند و بسته به اینکه پرس و جو احتمالاً تا چه حد ممکن است برای جذب کلیک به وب سایت شما عملکرد خوبی داشته باشد، قیمت پیشنهادی را بالا یا پایین می دهد.
همانطور که متوجه شدید، چهار نوع تطبیق کلمات کلیدی Google Ads وجود دارد که می توانید برای کمپین های PPC خود از آنها استفاده کنید تا کنترل کنید تبلیغات Google چقدر باید تبلیغات شما را با عبارت های جستجوی کاربر مطابقت دهد. و هنگامی که از این اصلاح کننده های مطابقت به درستی استفاده می کنید، می توانید انواع کلمات کلیدی را در Google Ads که تبلیغات آنلاین شما را راه اندازی می کنند، محدود کنید تا بتوانید به بهترین مخاطبان هدف برای کسب وکار خود دست پیدا کنید و در عین حال از هزینه های غیرضروری برای نمایش ها و کلیک های نامربوط اجتناب کنید.
تطابق دقیق محدودترین نوع کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل است. با تطابق دقیق، تبلیغات شما فقط در جستجوهایی نمایش داده می شود که معنی یا هدفی مشابه کلمه کلیدی مشخص شده در کمپین دارند. این شامل عبارت های جستجویی می شود که حاوی مترادف، جمع یا سایر تغییرات کلمه کلیدی شما هستند.