خوشه های موضوعی مانند سیلوهای محتوایی روی استروئیدها هستند. خوشه موضوعی گروهی از پست های موضوعی بسیار مرتبط در زیر یک صفحه اصلی است. هر پست موضوعی معمولاً به یک صفحه ستون اصلی پیوند می دهد. صفحه ستون اغلب به پست های موضوع ضروری پیوند می دهد، اما نه لزوماً هر پست.
اگر مجموعه های موضوعی بزرگی بسازید و تمام یا بیشتر آن محتوا را به نویسندگان مستقل یا آژانس های نویسندگی برون سپاری کنید، می توانید به سرعت چند هزار دلار را از بین ببرید.
نمونه ای از یک دسته موضوعی برای یک وب سایت در طاقچه حیوانات خانگی ممکن است یک نژاد سگ خاص باشد. به نظر من سگ ها به عنوان یک موضوع مستقل بسیار گسترده است. با این حال، محدود کردن آن به نژاد لابرادودل یک خوشه موضوعی عالی برای سئو خواهد بود.
ساده ترین روش برای ارائه ایده های موضوعی، پاسخ به سوالات پیرامون موضوع است. آنها شامل کلمات کلیدی با چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه در جست و جو هستند.
پس از انتشار محتوا، باید پیوندهای داخلی بین پست های مختلف ایجاد کنید.
من قبلاً فکر می کردم که کلاسترهای موضوعی در سئو فقط نام فانتزی دیگری برای سیلوها هستند.
بنابراین، کلاسترهای موضوعی برای سئو دارای سه عنصر اصلی هستند:
گروهی از پست ها یک پست ستون والدین هایپرلینک هایی که آنها را به روشی ساختاریافته به هم مرتبط می کند پست های خوشه موضوعی مختلف جزئیات و تفاوت های ظریف موضوعاتی مانند:
جعبه لابرادودل با چه اندازه ای است؟ مشکلات رایج سلامت در لابرادودلز آیا شکلات برای لابرادودل من مضر است؟ آیا می توان لابرادودل ها را تنها گذاشت؟ چگونه لابرادودل را اصلاح کنیم و غیره در اینجا یک اسکرین شات از همه چیزهایی که مقاله پوشش می دهد، طولانی است و شامل تعداد زیادی پیوند داخلی بین محتوای مرتبط در خوشه است:
درباره خوشه های موضوعی و سیلوهای محتوا بیشتر بیاموزیدپست های موضوعی جداگانه نیز باید تا حد امکان به صورت داخلی به یکدیگر پیوند داده شوند. یک قانون خوب این است که بسته به مدت زمان مقاله، حداقل 3-5 پیوند داخلی در هر پست داشته باشید. فقط آن را طبیعی نگه دارید بدون اینکه پیوندهای داخلی خود را بیش از حد پر کنید.
احتمالاً سالها طول خواهد کشید، اما من کاملاً قصد ساختن یک بررسی دوره وبلاگ نویسی مجموعه موضوعات در وب سایت من
بنابراین، مفهوم خوشه های موضوعی به طور مستقیم به استراتژی محتوای ستونی تعریف شده تر مربوط می شود.
حالا وقت آن است که قلم دیجیتال را روی کاغذ دیجیتال قرار دهیم.
یک استراتژی محتوای خوشه موضوعی به خوبی اجرا شده، تجربه ناوبری بهتری را برای کاربران فراهم می کند. نه تنها این، بلکه برای گوگل راحت تر خواهد بود که وب سایت را بخزد و درک کند که وب سایت شما چیست.
پیوندهای طبیعی را جذب می کنداحتمالاً فرصت هایی برای ایجاد پیوندهای داخلی از محتوای موجود مرتبط به صفحه ستون وجود خواهد داشت.
5. استراتژی خوشه SEO خود را به صورت دوره ای مرور کنیدرویکرد سنتی اهمیت دادن به حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی (یا رقابت)، و کلمات کلیدی فردی قطعاً به اندازه گذشته مرتبط نیست.
آن طور که من آن را می بینم، دو اشکال اصلی در ایجاد خوشه های موضوعی عمیق وجود دارد. با این حال، یک راه جایگزین برای مشاهده این موضوع این است که این اشکالات را می توان موانعی برای ورود رقبا در نظر گرفت.
وقت گیر و کار سختدر اینجا مراحل عملی کردن این استراتژی آمده است:
1. موضوعی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید انتخاب کنیدیک استراتژی محتوای خوشه موضوعی به جای کلمات کلیدی منفرد، بر موضوعات گسترده تر تمرکز می کند. یک استراتژی سئوی خوشه محتوا مانند این از یک مدل موضوعی برای بازاریابی استفاده می کند تا صفحات وب بیشتری را در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بندی کند تا مخاطبان هدف بیشتری را جذب کند.
یک وب سایت می تواند دارای چندین دسته موضوعی متشکل از صفحات ستون های مختلف باشد که به نوبه خود دارای پست های موضوعی زیادی در زیر هر پست ستونی با پیوند داخلی هستند.
اکثر سئوکاران باتجربه قدرت لینک های داخلی را تایید می کنند. کارشناسان می گویند که یک خوشه موضوعی خوب به ایجاد ارتباط موضوعی یک وب سایت کمک می کند.
بیشتر، اگر نه همه، پست های موضوع، به پست ستون در اوج خوشه موضوعی باز می گردند.
با در نظر گرفتن مثال لابرادودل خود در بالا، می توانیم از ابزارهای مختلفی مانند AnswerThePublic، Ask Socrates یا Google Autosuggest قدیمی استفاده کنیم تا به ما الهام بخش شود و پیشنهاداتی از محتوایی که می توانیم ایجاد کنیم را نشان دهیم.
با پیروی از این استراتژی پیوند داخلی، می توانید به بهبود رتبه بندی کلی کلمات کلیدی خود برای هر دو صفحه ستون موضوع و پست های خوشه محتوا کمک کنید.
با وارد شدن به هر موضوعی می توانید کاربران را از تمام مراحل قیف فروش جذب کنید. مقالات اطلاعاتی افراد مبتدی را جذب می کنند و مقالات قصد خریدار کاربرانی را که نزدیک به خرید هستند جذب می کنند.
استراتژی خوشه موضوعی حاوی محتوای زیادی است، بنابراین پیشنهاد می کنم موضوعی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید.
این یک منبع عالی و یک نمونه خوشه های موضوعی است که به خوبی اجرا شده است و دارای رتبه بندی بسیاری از صفحات در موتور جستجوی گوگل است.
حالا دیگر به تو رسیده است. آیا آماده شروع ایجاد یک استراتژی محتوای خوشه موضوعی برای وب سایت خود هستید؟
پیوندهای داخلی چسبی هستند که خوشه های موضوعی را در کنار هم نگه می دارند.
ناوبری بهبود یافتهاز زمانی که گوگل شروع به درک این استراتژی کرد، یک استراتژی کلاستر موضوعی مانند این به بخش مهمی از استراتژی بازاریابی سئو داخلی تبدیل شده است. هدف جستجوی کاربر .
بیش از یک دهه پیش، من تمام کلمات آن مقاله و بسیاری از صفحات موضوع مرتبط را خواندم.
همانطور که در زیر می بینید، تنها لینک هایی که باید نگران آن باشید لینک های داخلی هستند.
به نظر می رسد من در فکر خود تنها نبودم.
در عوض، باید به موضوعات و خوشه بندی برای سئو فکر کنید زیرا این کاری است که گوگل انجام می دهد.
همچنین پیشنهاد می کنم برای ارزیابی اعتبار موضوع انتخابی خود از ابزار رایگان Google Trends استفاده کنید. منطقی است که موضوعی را انتخاب کنید که در بین مخاطبان هدف شما روندی ثابت یا در حال افزایش داشته باشد. از موضوعاتی با روند نزولی اجتناب کنید، مگر اینکه دلیل خاصی برای پیگیری آنها داشته باشید. (این راهنماهای مرتبط را در مورد استفاده از Google Trends و نحوه عملکرد Google Trends ببینید.)
توهم نداشته باشید؛ ایجاد خوشه های موضوعی موثر در سئو مستلزم کار زیادی است. ایده این است که موضوع یا جایگاه هدف را به روشی جامع بررسی کنید.
اگر متوجه شدید که موضوعات خاصی در خوشه در جستجو بسیار خوب است، ممکن است منطقی باشد که مقالات مرتبط بیشتری را برای ایجاد ارتباط بیشتر در مورد موضوع منتشر کنید.
مزایای خوشه های موضوعی برای سئو مخاطب هدف وسیع تری را جذب کنیدما مزایا و معایب خوشه های محتوا در سئو را برای بازاریابی درون گرا پوشش داده ایم و به نمونه ای در دنیای واقعی نگاه کرده ایم که این کار را به خوبی انجام می دهد.
این روش همچنین اعتبار وب سایت شما را در یک موضوع مشخص افزایش می دهد که می تواند به همه صفحات وب شما کمک کند تا در SERP برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری داشته باشند.
اگرچه اکثر مردم تنبل هستند. با عرض پوزش برای تعمیم، اما من معتقدم که اکثر مردم مسیر آسان تری را برای موفقیت در هنگام ساخت وب سایت های خاص انتخاب می کنند. در عمل، این اغلب به معنای «دزدیدن» کلمات کلیدی موفق از رقبا است.
این آگهی را گزارش کنید برای برون سپاری محتوا هزینه بر استاین تلاش شامل یک پست ستونی طولانی و تعداد زیادی پست موضوعی است. برنامه ریزی استراتژی محتوای خوشه ای یک فرآیند درگیر خواهد بود، و سپس، البته، نوشتن واقعی محتوا وجود دارد.
حتی اگر خودتان محتوا را می نویسید، باز هم هزینه دیگری را با استفاده از استراتژی خوشه موضوعی پرداخت می کنید - زمان خود. (من همیشه زمان را با ارزش ترین دارایی خود می دانم.)
نمونه ای واقعی از خوشه محتوا برای سئودر پاسخ، سئوکاران باهوش اکنون به جای کلمات کلیدی منفرد برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مخاطبان هدف، بر روی خوشه های محتوا تمرکز می کنند.
وقت آن است که صفحه گسترده مورد علاقه خود را فعال کنید. شما باید پیگیری کنید که چگونه موضوع را تجزیه می کنید و چه مقالاتی را برای این استراتژی بازاریابی سئو ایجاد خواهید کرد.
مرحله آخر این است که یک بررسی دوره ای از نحوه عملکرد خوشه محتوای شما برای SEO در SERP ها انجام دهید.
سپس، البته، مقالات دیگر در این خوشه کاربرانی را که در بین آن مراحل هستند جذب می کنند.
اعتبار وب سایت و افزایش رتبهنمونه های خوشه موضوعی عبارتند از:
لابرادودل برای چه کسانی بهتر است؟ هزینه Labradoodle چقدر است؟ چه زمانی یک Labrodoodle به طور کامل رشد می کند؟ سگ لابرادول اهل کجاست؟ چگونه لابرادودل را بپذیریم چرا لابرادودل ها سگ های خوبی هستند؟ 3. تولید محتوا و ایجاد پیوندهای داخلیآنها نیستند.
کیت در حال ساخت مجموعه ای از سایت های معتبر است. در حالی که وبلاگ نویسی یک سرمایه گذاری نسبتاً جدید است، کیت دارای 20 سال تجربه در ساخت وب سایت با تمرکز بر تجارت الکترونیک، سئوی محلی و نسل اصلی است و در حال مستندسازی سفر خود در امپراتوری ضرب شده .
منبع: https://seochatter.com/topic-cluster-content-strategy/من به آنها ملحق نمی شوم
درعوض، می خواهم نظرم را در مورد اینکه چگونه فکر می کنم یک استراتژی محتوای دسته بندی موضوعی متمرکز می تواند ترافیک ارگانیک و رتبه بندی وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، به اشتراک بگذارم. و بنابراین، تبدیل و درآمد بالاتر از مخاطبان هدف شما.
این منجر به صرفه جویی در زمان و منابع در استراتژی کلی بازاریابی ورودی شما می شود.
معایب یک استراتژی خوشه موضوعیبیشتر پست های منفرد حاوی یک پیوند داخلی به پست ستون در مورد نژاد لابرادودل هستند.
2. ساختار خوشه موضوعی را طرح ریزی کنیدبدون لینک سازی، می شنوم که می گویید؟ درست است، و این احتمالاً موسیقی به گوش بسیاری از صاحبان سایت است که علاقه شدیدی به ساختن بک لینک ندارند.
مثال مورد علاقه من از یک نمونه دنیای واقعی از یک خوشه موضوعی است راهنمای سئو وردپرس Yoast .
اگر پست های موضوعی زیادی دارید (باید)، پس یک افزونه پیوند داخلی برای وردپرس لایک کنید لینک Whisper کمک خواهد کرد که فرآیند پیوند دستی بسیار سریعتر و ردیابی آسان تر شود.
4. یک حسابرسی محتوا بر روی محتوای موجود انجام دهیدممکن است در حال حاضر محتوای موجود در وب سایت خود داشته باشید که به عنوان بخشی از یک خوشه موضوعی جدید به خوبی کار کند. ممیزی محتوا این محتوا را شناسایی می کند.
SEO ها اغلب ساعت های بی شماری را صرف بحث در مورد نکات ظریف و تفاوت های ظریف بین این اصطلاحات مختلف در مورد خوشه های محتوا و SEO می کنند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
خوشه های موضوعی چیست؟به نظر می رسد بسیاری از افراد در صنعت سئو اصطلاحات مختلفی را برای این استراتژی بازاریابی ورودی مانند دسته های موضوعی، سیلوها، هاب های محتوا، صفحات سخنگو، صفحات ستونی و غیره مبادله می کنند.
بنابراین شما آن را دارید - یک طرح کلی برای ایجاد یک استراتژی کلاستر موضوعی برای وب سایت شما.
اثر طبیعی ایجاد خوشه های موضوعی عالی این است که آنها همواره بک لینک های با کیفیت زیادی را در طول زمان جذب می کنند.
موضوع به خودی خود باید به اندازه کافی گسترده باشد تا نکات اصلی بحث را در یک مقاله صفحه ستونی 3000 تا 5000 کلمه ای پوشش دهد. این ارقام دلخواه هستند، اما باید یک محدوده عملی وجود داشته باشد.
بنابراین چگونه استراتژی محتوای خوشه موضوعی خود را توسعه دهیم؟
استراتژی محتوای خوشه موضوعییکی از مزایای اصلی ایجاد و اجرای خوشه های محتوا در سئو، ایجاد اعتبار یک سایت در چشم گوگل بدون نیاز به تمرکز زیاد بر روی لینک سازی خارجی است.