به عبارت دیگر، آیا داشتن یک وب سایت بهینه شده به طور خودکار رتبه بالا را در موتورهای جستجو تضمین می کند؟
بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند. بک لینک ها یکی از شناخته شده ترین سیگنال های رتبه بندی در سئو هستند، زیرا نشان دهنده محبوبیت، اعتبار، قابل اعتماد بودن و مرتبط بودن وب سایت شما هستند. موتورهای جستجو از معیارهای مختلفی مانند تعداد، کیفیت، تنوع و زمینه بک لینک ها برای ارزیابی تاثیر آنها بر رتبه شما استفاده می کنند.
ارتباط محتوا به این اشاره دارد که محتوای شما چقدر با پرس و جو و هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. موتورهای جستجو از سیگنال های مختلفی مانند کلمات کلیدی، موضوعات، مترادف ها، موجودیت ها و پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کنند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست و چگونه با نیازهای کاربر مرتبط است. ممکن است طولانی ترین و عمیق ترین محتوا را در اینترنت داشته باشید، اما اگر مرتبط با جست وجو نباشد، در SERP برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه خوبی نخواهد داشت.
تازگی محتوا
سئو یک عامل رتبه بندی واحد نیست، بلکه مجموعه ای از عوامل رتبه بندی بسیاری است که با هم کار می کنند تا بر نحوه ارزیابی و رتبه بندی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تأثیر بگذارند.
سئو چیست؟
طبق برآوردها، گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی در سیستم الگوریتم خود استفاده می کند. با این حال، برای موفقیت در سئو، نیازی به تسلط بر تمام 200 فاکتور رتبه بندی ندارید. در واقع، بهتر است در مورد مجموعه کوچکی از عوامل رتبه بندی که بیشترین تأثیر را در ارائه رتبه های بالاتر وب سایت و ترافیک ارگانیک دارند، بیاموزید.
مهم ترین عوامل رتبه بندی چیست؟
سئو محتوای شما را رتبه بندی می کند، اما سئو باید با سایر عوامل بهینه سازی رتبه بندی مانند استفاده از کلمه کلیدی، کیفیت و تازگی محتوا، SEO فنی، سیگنال های SEO محلی، کمیت و کیفیت بک لینک و سیگنال های تجربه کاربر ترکیب شود.
خلاصه ای از اگر سئو یک فاکتور رتبه بندی است
گوگل تایید کرده است که بک لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی سئو هستند و دو عامل دیگر کیفیت محتوا و RankBrain هستند (در ادامه توضیح داده خواهد شد).
RankBrain
سئوی محلی به بهینه سازی یک وب سایت برای یک منطقه یا مکان جغرافیایی خاص، مانند یک شهر، ایالت یا کشور اشاره دارد. سئوی محلی به وب سایت ها کمک می کند تا برای پرسش هایی که هدف محلی دارند یا نتایج محلی نشان می دهند، مانند «پیتزا در نزدیکی من» یا «دندان پزشک در نیویورک» رتبه بالاتری کسب کنند. سئوی محلی شامل عواملی مانند داشتن نمایه کسب و کار گوگل بهینه، فهرست مکان های بینگ، نقل قول های محلی، بررسی ها، هدف گذاری جغرافیایی و غیره است.
تجربه ی کاربر
وب سایتی که برای بهترین فاکتورهای رتبه بندی سئو بهینه شده باشد، اگر از مسائل فنی سئو رنج ببرد، دید ارگانیک خوبی نخواهد داشت. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید وب سایت شما به راحتی قابل فهرست بندی و خزیدن برای عنکبوت های موتورهای جستجو است.
سئوی محلی
در تئوری، اگر صفحات وب خود را برای مثلث سئو بهینه کنید، محتوای شما ترکیبی از سه عامل قوی ترین رتبه بندی سئو را خواهد داشت. با این حال، مفهوم مثلث سئو شامل ارجاع به الگوریتم RankBrain نمی شود که یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل برای سئو است.
RankBrain در سال 2015 معرفی شد و یک سیستم مبتنی بر یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند معنی و هدف جستجوهای جستجو را درک کند (نه فقط محتوا را با کلمات کلیدی SEO مطابقت دهد).
سئو به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیست، بلکه مجموعه ای از بسیاری از عوامل رتبه بندی است که با هم کار می کنند تا بر نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارند. برای موفقیت در سئو، باید وب سایت خود را برای فاکتورهای رتبه بندی برتر همانطور که در این راهنما مورد بحث قرار گرفته است، بهینه کنید و در عین حال ارزشی را برای مخاطبان هدف خود فراهم کنید. با پیروی از این راهنمایی، وب سایت شما می تواند رتبه بالاتری در گوگل، یاهو و بینگ برای پرس و جوهای هدف خود داشته باشد.
تجربه کاربری به نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما و میزان رضایت آنها از بازدیدشان اشاره دارد. تجربه کاربر شامل عواملی مانند قابلیت استفاده (سهولت استفاده)، دسترسی (طراحی برای همه کاربران)، خوانایی (طرح بندی محتوا)، تعامل (نرخ پرش)، حفظ (بازدیدهای برگشتی) و تبدیل (اهداف به دست آمده) است. هرچه تجربه کاربری بهتر باشد، مشاهده نتایج با کمپین های سئو آسان تر است.
3 فاکتور برتر رتبه بندی برای سئو چیست؟
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
آیا سئو یک فاکتور رتبه بندی است؟
سئو فنی به بهینه سازی جنبه های فنی وب سایت شما اشاره دارد که بر فهرست بندی و خزیدن آن توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. سئوی فنی شامل عواملی مانند سرعت سایت، امنیت (HTTPS)، سازگاری با موبایل (طراحی پاسخگو)، ساختار سایت (URL)، ناوبری (نقشه سایت)، کدنویسی (HTML)، نمایه سازی (robots.txt) و غیره است.
موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی (AI) برای تجزیه و تحلیل این سیگنال ها و رتبه بندی وب سایت ها با توجه به ارتباط و مفید بودن آن ها برای یک جستجوی خاص استفاده می کنند. با این حال، موتورهای جستجو جزئیات دقیق الگوریتم های خود یا وزن هر یک از عوامل رتبه بندی را فاش نمی کنند، زیرا دائماً آنها را به روزرسانی و اصلاح می کنند تا نتایج بهتری ارائه دهند و از دستکاری در سئو جلوگیری کنند.
طبق گفته گوگل، سه فاکتور برتر رتبه بندی محتوا، لینک ها و RankBrain هستند. محتوا به کیفیت، مرتبط بودن و تازگی صفحه وب اشاره دارد. پیوندها به تعداد، کیفیت و تنوع بک لینک هایی اشاره دارند که به صفحه وب اشاره می کنند. RankBrain به سیستم یادگیری ماشینی اشاره دارد که به گوگل کمک می کند معنی و هدف پرس و جو را درک کند.
مثلث سئو چیست؟
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.